میاندوآب، نخستین شهر سبز گازرسانی در آذربایجان غربی
۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۰۲
شناسه : 295101
10
رئیس اداره گاز میاندوآب عنوان کرد؛ کاظمی گفت: میاندوآب، نخستین شهر سبز استان بوده و رتبه نخست گازرسانی به روستاها در سطح استان را دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بهرام کاظمی در گفت وگو با خبرنگاران در میاندوآب، گفت: امروز ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در شهرستان میاندوآب در شهرهای میاندوآب، چهاربرج، باروق و بکتاش از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

رئیس اداره گاز میاندوآب افزود: از ۱۹۲ روستای شهرستان نیز ۱۶۵ روستا گازدار بوده و ۹۸ درصد جمعیت خانوار روستایی از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در حدود ۳۰ روستا و ۸۳۲ خانوار در مناطق صعب العبور بخش باروق فاقد گاز هستند، گفت: در این زمینه مطالعات لازم انجام شده و با توجه به اینکه هزینه گازرسانی و انشعاب در این روستاها به ازای هر خانوار سه برابر هزینه انشعاب برای یک منطقه عادی است، لذا منتظر موافقت‌ هستیم تا اقدامات لازم انجام شود.

کاظمی با اشاره به اینکه میاندوآب، نخستین شهر سبز استان بوده و رتبه نخست گازرسانی به روستاها در سطح استان را دارد، تصریح کرد: در هفته دولت امسال نیز بهره برداری از نعمت گاز طبیعی در دو روستای دلیک داش و شیرین آب با ۲۳۲ خانوار آغاز می شود.

رئیس اداره گاز میاندوآب افزود: در شهرستان میاندوآب تاکنون ۹۳ هزار و ۸۵۳ انشعاب نصب شده که ۲۵ هزار انشعاب روستایی و بقیه شهری هستند و از این تعداد نیز هشت هزار و ۲ انشعاب در شهر چهاربرج و پنج هزار و ۵۰۰ انشعاب در شهر باروق نصب شده اند.

کاظمی گفت: در شهرستان میاندوآب ۵۱ هزار علمک نصب و یک هزار و ۶۲۰ کیلومتر نیز لوله گذاری شده است.

وی افزود: در شهرستان میاندوآب پنج ایستگاه تقلیل فشار برون شهری و ۳۵ ایستگاه تقلیل فشار درون شهری احداث شده است.

رئیس اداره گاز میاندوآب با اشاره به رشد ۱۷ درصدی مصرف گاز در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ در این شهرستان، تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲۵ میلیون مترمکعب گاز در میاندوآب مصرف شده است.

کاظمی افزود: ۵۵ درصد مصرف گاز در بخش خانگی، ۹ درصد در بخش حمل و نقل، ۷ درصد در بخش کشاورزی ،۲۴ درصد در بخش صنایع و مابقی نیز در سایر بخش ها است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.