مقاومت و صبر درس قیام عاشورا است
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
شناسه : 322103
3
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: عاشورا درس مقاومت و صبر بوده و ایمان به خدا؛ ریشه پایداری و توکل امام حسین (ع) است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: امروز بار دیگر مردم با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی حماسه خلق کردند.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عظمت زیارت عاشورا، افزود: زیارت عاشورا حدیث قدسی بوده و ائمه معصومین (ع) در روایات مختلف بر عظمت زیارت عاشورا تأکید کرده‌اند و اولین کسی از اهل‌بیت (ع) که متن زیارت عاشورا را برای عموم مردم خواند، امام باقر (ع) است.

وی با بیان اینکه عاشورا نمایانگر اصل اسلام است، گفت: در حقیقت پیامبر گرامی اسلام (ص) و اسلام به‌وسیله عاشورا شناسایی شد، گفت: چهره‌ای که از پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع) در عاشورا نمایان شده در جای دیگری آشکار نشده است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه عاشورا معرف قرآن، توحید، نبوت، امامت، عدل و قیامت است، تصریح کرد: تمام مصائبی که حضرت فاطمه زهرا (س) تحمل کردند، چهره حقیقی آن در عاشورا مشخص شد.

امام‌جمعه میاندوآب از عاشورا به‌عنوان معرفی دو نوع اسلام نام برد و اظهار کرد: در تعالیم دینی به عاشورا و واقعه کربلا اهمیت بسزایی داده شده است و این نشان‌دهنده عظمت این واقعه عظیم است.

وی گفت: این همه ثواب برای اشک ریختن، ذکر مصیبت، حضور در مجلس عزا، وقف کردن حسینیه، املاک و سفره اطعام که برای عاشورا ذکر شده؛ حتماً رازی دارد.

حسن‌زاده با بیان اینکه در واقعه عاشورا از بچه شش‌ماهه تا پیرمرد ۹۰ساله، از دختربچه تا خانم مسن و سالخورده در میدان حضور داشتند، تصریح کرد: برای همه سنین و اقشار در کربلا یک الگو بود تا درس بگیرد.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: یکی از اهداف امام حسین (ع) این بود که می‌خواهند عاشورا آئینه تمام‌نمای دو نوع اسلام باشد که بعضی آئینه‌ها کوچک بوده و انسان فقط صورتش را در آن می‌بیند؛ ولی بعضی آئینه‌ها به‌اندازه قد انسان بوده و انسان تمام قامتش را در آن می‌بیند.

وی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌خواهد تمام قامت دو اسلام را معرفی کند تا مسئله‌ای را که در اسلام پیش‌آمده بود، حل کند و در واقع دنبال حل یک مسئله اساسی بوده و برای این کار هم دعوت و هم تربیت می‌کند.

حسن‌زاده از عاشورا به‌عنوان تضمین وعده‌های الهی برای استقامت و ایستادگی نام برد و افزود: شرایط هر اندازه هم که سخت باشد؛ سخت‌تر از عاشورا نخواهد بود که در چنین شرایطی، از سوی امام حسین (ع) و اهل‌بیت و اصحابش مقاومت صورت گرفت.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه عاشورا درس مقاومت و صبر در روزهای سخت و گذرا است، تصریح کرد: نباید در زمین دشمن بازی کرد و باید از عاشورا درس گرفت و به عاشورا اقتدار کرد.

وی از ایمان به خدا به‌عنوان ریشه پایداری و توکل امام حسین (ع) نام برد و گفت: امام حسین (ع) خوش‌بین و درعین‌حال واقع‌بین بودند و باید از ایشان نیز الگو و درس گرفت.

حسن‌زاده هم چنین با تأکید بر حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، تصریح کرد: تمام هم‌وغم دشمنان این است که مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند و در این راستا نیز برنامه‌ریزی می‌کند و لذا مردم وظیفه دارند با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دشمنان را مأیوس سازند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.