مشارکت حداکثری در انتخابات مهم‌ترین اولویت است
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
شناسه : 321348
1
 امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی بوده و از سوی دیگر مشارکت حداکثری در انتخابات برکات زیادی دارد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: تبلیغات انتخاباتی؛ آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی است.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد تبلیغات انتخاباتی و رعایت اخلاق در تبلیغات، افزود: مناظرات زنده تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی هرچند جوّ انتخاباتی کشور را پرشور می‌کند، اما نباید ملاحظات آن را از نظر دور داشت.

وی گفت: اگر ملاحظات لازم در مناظرات انتخاباتی رعایت نشود در آن صورت این فرصت و ظرفیت رسانه‌ای مهم تبدیل به تریبونی برای ترویج بداخلاقی، بدبینی به کشور، ساختار سیاسی و هتاکی و زیر پا گذاشتن حدود الهی می‌شود و اگر این اتفاق توسط نامزدها یا حامیانشان رقم بخورد نه‌تنها رقیب انتخاباتی بلکه خودشان را نیز گرفتار آثار و تبعات آن خواهد کرد.

جلالی با تأکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات، تصریح کرد: مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی بوده و از سوی دیگر مشارکت حداکثری در انتخابات برکات زیادی دارد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه انتخاب اصلح مهم است؛ اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست، اظهار کرد: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است.

وی گفت: مشارکت پرشور و حداکثری سبب تولید اقتدار ملی، تقویت مقبولیت نظام، ارتقای ثبات سیاسی در کشور، افزایش همبستگی و وحدت ملی، کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیم‌گیری و اجرایی، افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها و تقویت موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان می‌شود.

جلالی در بخش دیگری از خطبه‌ها به ایام حج اشاره کرد و افزود: این حج؛ ضیافت پیوند با امام‌زمان (عج) بوده و سفر حج سفر جدایی از نفس و هجرت به‌سوی خداوند است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه نباید در این ایام از دعای عرفه غافل شد، تصریح کرد: روز عرفه؛ روز مناجات باخدا، روز معرفت خداوند متعال و نفس خویش و روزی است که همچون شب و روزهای قدر باید چشم به بخشش و توجه ویژه حق‌تعالی داشت پس در این روز برای همدیگر دعا کرده و از محضر خداوند خیر و سعادت دنیا و عقبی را برای یکدیگر طلب کنیم

وی با اشاره به اینکه جنبه دیگر اعمال حج، عمل برائت از مشرکین هست که حجاج هر ساله انجام می‌دهند، اظهار کرد: در جای‌جای مراسم حج، نفی شرک و برائت از مشرکان وجود داشته و رَمْیِ جَمَرات و تَلْبیه از بارزترین این مراسم‌ها است که نفی شِرک و برائت از آن در آن وجود دارد.

جلالی با اشاره به اصول تولی و تبری از منظر امام خمینی (ره)، گفت: بهترین زمان و مکان برای اجرای مراسم برائت از مشرکین، در ایام حج و در حرم بوده و بیشترین تأثیر را خواهد داشت و امام خمینی (ره) نیز در این دستورالعمل به اصول تَوَلی و تبری استناد کرده است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.