مدیریت در مکتب شهید سلیمانی
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۹:۰۰
شناسه : 298009
14
یادداشت/ شهید سلیمانی مبتکر تعریف نوینی برای مدیریت نوین است؛ بدین معنی که مدیریت  یعنی هنر و علم کار از طریق و با دیگران ضمن الگو و پیشرو بودن.
پ
پ

به گزارش زرین خبر،  “شهید سلیمانی به تنهائی یک مکتب است” این موجزترین و جامع ترین عبارتی است که مقام معظم رهبری باشناختی که از ایشان داشته اند در تعریف شخصیت و ویژگی های سردار سلیمانی بیان فرموده اند.

این شهید عزیر با صرفنظر از ابعاد گوناگون شخصیتی و علاوه بر روحیه انقلابی، ولائی و اعتقادی و همچنین خداباوری، مردم باوری و نوع دوستی و در عین حال تواضع در منش و قاطعیت در تصمیم، فراتر از هنر و علم مدیریت روز بوده اند.

ایشان آنجا که فرماندهان جنگ را توصیف می کنند میگویند آنها همیشه، خود جلوتر از زیر مجموعه در خط مقدم نبرد بوده و می گفتند بیائید و جائی نبوده اند که بگویند بروید.

با اینکه خیلی از مدیران کشور ادعا داشته و بعضا هم از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر جهان هستند وقتی مدیریت را تعریف می کنند می گویند مدیریت یعنی هنر و علم انجام کار از طریق دیگران؛ در حالی که در آخرین تعاریف مدیریت، آنرا کار از طریق و با دیگران تعریف کرده اند؛ به این معنی که مدیریت تنها دستور دادن و انجام کار از طریق دیگران نیست بلکه با دیگران و همراه و همگام بودن با آنهاست و در مکتب سلیمانی حتی جلوتر از آنها و الگو و پیشرو بودن.

بنابراین شهید سلیمانی مبتکر تعریف نوینی برای مدیریت نوین است؛ بدین معنی که مدیریت  یعنی هنر و علم کار از طریق و با دیگران ضمن الگو و پیشرو بودن.

حمید خیری

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.