لزوم شکل گیری نهضت روایتگری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس/ آذربایجان غربی پایتخت دفاع مقدس است/متاسفانه شهید باکری در زادگاهش مغفول مانده است
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
شناسه : 289068
11

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت:باید نهضت روایتگری در دانشگاهها و مدارس راه اندازی شده و تاریخ شفاهی دفاع مقدس و نقش دستگاهها و نهادهای مختلف گردآوری و برای جوانان و نسل حاضر بیان شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سرهنگ پاسدار جلیل وحیدی امروز در شورای اداری میاندوآب که با موضوع گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شد، اظهار کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس باید برای نسل حاضر تبیین شود و نوجوانان و نسل آینده را باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا سازیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: ما در این هشت سال از آبرو، حیثیت، عزت و قرآن، اسلام، نظام، مردم و تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم، پس این دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس، برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی ما است و گنجینه عظیمی است که باید استخراج شود و مردم از آن استفاده کنند.

وحیدی با تاکید بر اینکه باید مانع از تحریف و فراموشی دفاع مقدس شد، اظهار کرد: پیشکسوتان و خانواده های شهدا، ذخیره و گنج دفاع مقدس هستند و نباید فراموش شوند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس علی رغم همه مشکلات و با دستان خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادیم، افزود: امروز اما موشک های دوربرد ما دشمن را ناکام ساخته است که این اقتدار به برکت دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه باید نهضت روایتگری در دانشگاهها و مدارس راه اندازی شود، افزود: باید تاریخ شفاهی دفاع مقدس و نقش دستگاهها و نهادهای مختلف گردآوری و برای جوانان و نسل حاضر بیان شود.

وحیدی گفت: متاسفانه از تاریخ دفاع مقدس غفلت کرده ایم و جوانان با تاریخ دفاع مقدس آشنا نیستند که نباید اینگونه باشد و همه به وظیفه خود در قبال دفاع مقدس عمل کنند.

وی به نقش راهیان نور در دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: عده‌ای از جوانان با دیدن سرزمین های نور و مناطق عملیاتی متحول می شوند که خود این از آثار و فناوری های دفاع مقدس است.

وحیدی با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم، در حالی که قبل از انقلاب اسلامی، بخش های زیادی از خاک خود را در قالب معاهده ها و‌‌‌…. از ایران جدا کرده بودند، تصریح کرد: این موضوع باید برای جوانان و نسل حاضر که در فضای مجازی مورد هجوم دشمن هستند، تبیین شود.

وی افزود: ما در این دنیایی که قانون جنگل در آن حاکم است در مقابل ابرقدرت ها ایستادیم و شاخ آنها را شکستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس در ادامه با تاکید بر اینکه همه باید در چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس پای کار بیایند، تصریح کرد: دفاع مقدس، آبرو، حیثیت و اقتدار ما و منشا بالندگی ما است.

وحیدی با تاکید بر اینکه آثار دفاع مقدس مانند آثار ملی و حتی فراتر از آن ارزشمند است، افزود: نباید از آثار دفاع مقدس غفلت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی سرزمین مجاهدت های خاموش بوده و به تعبیری پایتخت دفاع مقدس است، تصریح کرد: در این استان باب شهادت هنوز باز است و هنوز هم شهید تقدیم انقلاب می کنیم.

وحیدی با اشاره به اینکه نقش میاندوآب باید در دوران دفاع مقدس تبیین شود، اظهار کرد: میاندوآب زادگاه شهید باکری، تبلور غیرت آذربایجان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهید باکری در زادگاهش مغفول مانده است، تصریح کرد: باید برای از غربت درآوردن شهید باکری تلاش کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مزار شهدای گمنام و یادمان شهدا می تواند به مرکز ثقل فرهنگی تبدیل شود، گفت: سمن ها و تشکل های مردم نهاد نیز باید در موضوع دفاع مقدس فعال شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.