لزوم رسیدگی به مشکلات خانوارهای حاشیه نشین
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
شناسه : 325807
2
فرماندار ویژه میاندوآب عنوان کرد: فرماندار ویژه میاندوآب گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی خارج از محدوده از لحاظ دریافت خدمات بلاتکلیف هستند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، محمدرضا رضایی امروز در جلسه اصلی ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان میاندوآب که با محوریت تعیین نحوه ارائه خدمات به سکونتگاه‌های غیررسمی خارج از محدوده شهری در سالن شهید باکری فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی خارج از محدوده از لحاظ دریافت خدمات بلاتکلیف هستند.

 فرماندار ویژه میاندوآب افزود: این تعداد خانوار به دلیل نبود زیرساخت و تأسیسات اصلی آب، برق و گاز بلاتکلیف بوده و در مضیقه هستند.

 وی گفت: انتظار داریم دستگاه‌های خدمات‌رسان با تعامل و همکاری سازنده با شهرداری میاندوآب، راهکار مناسبی برای تأمین امکانات لازمه شهری برای اهالی این مناطق ارائه دهند.

 در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به ارائه نکته نظرات خود در راستای حل مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی خارج از محدوده شهری پرداختند.

 سکونتگاه‌های غیررسمی به مناطقی گفته می‌شود که مهاجران و محرومان جامعه شهری را در خود جای‌داده یا خارج از برنامه‌ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری، عمدتاً بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده است.

 امروزه یکی از چالش‌های عمده ناپایدارکننده شهری کشور، گونه‌ای شهرنشینی با مشکلات حاد موسوم به اسکان غیررسمی یا حاشیه‌نشینی است.

فقدان سند مالکیت رسمی و محرومیت از خدمات و زیرساخت‌های شهری از شاخص‌های این سکونتگاه‌هاست.

 زمینه‌سازی جهت ارائه خدمات پایه و زیربنایی، بهسازی و تأمین زیرساخت‌ها به‌منظور کاهش فاصله کالبدی از پیکره اصلی شهر و خدمات‌رسانی فراگیر و رفع تبعیض به‌ویژه برای گروه‌های کم‌درآمد آسیب‌پذیر از مهم‌ترین اهداف طرح توانمندسازی در سکونتگاه‌های غیررسمی محسوب می‌شود.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه شهید باکری میاندوآب

هم چنین امروز در جلسه دیگری به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب مشکلات دانشگاه شهید باکری با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های متولی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 تسریع در صدور سند مالکیت دانشگاه شهید باکری بنام میاندوآب باتوجه‌به ارتقای این مرکز آموزشی به دانشگاه مستقل، همکاری اداره برق برای ورود ژنراتور برق دانشگاه به شبکه توزیع برق، تأمین روشنایی مسیر دسترسی دانشگاه و تأمین منابع مالی برای آسفالت مسیر ساختمان آموزشی دانشگاه تا خوابگاه از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.