لزوم توجه به فناوری های نوین در تمامی زمینه ها/ باید موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران رفع شود
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
شناسه : 291387
9

در جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید شهرستان میاندوآب بر لزوم رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلات آنها تاکید شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی عیسی زاده امروز در جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید شهرستان میاندوآب در سخنانی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران و با بیان اینکه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران، سرداران جنگ اقتصادی هستند که در دهه چهارم و پنجم چراغ اقتصاد را روشن نگه داشته اند، اظهار کرد: به دلیل برخی موانع، میاندوآبی‌ها در سایر استان ها و شهرستان ها سرمایه گذاری می کنند در حالی که با برخی اقدامات می توان آنها را به سرمایه گذاری در شهرستان ترغیب کرد.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه گذاری که می خواهد در این شهر سرمایه گذاری کند، حمایت کرد، گفت:مسئولان استانی باید توجه ویژه به میاندوآب داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه میاندوآب نسبت به مجموعه استان دچار عقب ماندگی شده است که این فاصله باید کم شود، افزود: به میاندوآب نیز به چشم سایر شهرها نگاه شود تا پا به پای آنها رشد کند.
عیسی زاده با اشاره به اینکه در این شهر متاسفانه یک هتل در تراز این شهرستان نداریم و میهمانان در سایر شهرها اسکان می یابند و این شایسته نیست، تصریح کرد: یکی از سوالات بنده از وزیر ارشاد این است که چرا میاندوآب سینما ندارد.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود:از سرمایه گذاری که می خواهد از جیب خود برای این شهر هزینه کند و سینما و … ایجاد کند، حمایت کنیم.
وی هم چنین به مشکلات شهرک صنعتی میاندوآب اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی میاندوآب شایسته این شهر نیست و نیاز به شهرک بزرگتری و وسیع تری داریم.
عیسی زاده با بیان اینکه برخی از اقلام داریم که در گمرگ نیازمند ترخیص هستند، افزود: برخی محدودیت ها و موانع اداری زائد در راه سرمایه گذاران و مسائل مرتبط اقتصادی مانند دام و… باید رفع شود.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی نباید در عرصه اقتصادی سرمایه گذار و شرکت های اقتصادی را گرفتار و معطل کند، افزود: پیگیر مسائل بوده و دنبال حل مشکلات هستیم،باید به فکر جوانان بیکار بود.
وی با بیان اینکه خواسته ما از مسئولان مربوطه استانی، رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران در شهرستان است، افزود: باید برخی اختیارات استانی به مدیران شهرستانی تفویض شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

لزوم توجه به فناوری های نوین در تمامی زمینه ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این‌ جلسه با بیان اینکه باید موانع سرمایه گذاری رفع شود، گفت: در سطح استان در عموم زمینه ها، جای خالی استفاده از فناوری های نوین دیده می شود و بیشتر سنتی است که جوابگو نیست.
نادر صادقی افزود:در زمینه کشاورزی امروز در سایر استان ها با کمترین هزینه با استفاده ازتکنولوژی بیشترین بهره وری را دارند.
وی با تاکید بر اینکه اینترنت اشیا یکی از مقوله هایی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: بخش خصوصی در زمینه های مختلف باید به سمت استفاده از تکنولوژی روز برود تا سرعت افزایش و هزینه ها کاهش یابد.
صادقی تصریح کرد: جوانان را می‌توان به سمت ایجاد استارت آپ ها سوق داد و با حمایت و هدایت درست زمینه اشتغال آنها را فراهم آورد.

پتانسیل و ظرفیت بی نظیر میاندوآب 

فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه گفت: میاندوآب از پتانسیل های خاص و ویژه ای نسبت به دیگر شهرستانهای استان برخوردار است که زمینه خوبی را برای توسعه در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری فراهم می کند.
حسام شیرازه محبت افزود: میاندوآب جزو چهار دشت حاصلخیز کشور است که از لحاظ زراعی رتبه دوم و از لحاظ پرورش دام سبک و سنگین رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: در زمینه صنعت نیز شهرک صنعتی میاندوآب جزو معدود شهرک های فعال استان می باشد، اقداماتی نیز در جهت ایجاد شهرک نهال و شهرک کشت گلخانه ای انجام شده است ولی متاسفانه در بحث شهرک گلخانه ای در مرکز مطالعات کشاورزی با ۸۰۰ هکتار زمین همکاری لازم از سوی جهاد کشاورزی استان دیده نمی شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.