فرهنگ سازی و آموزش مهمترین راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
شناسه : 286373
6

در نشست تخصصی با موضوع آسیب شناسی نزاع و درگیری در میاندوآب بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش به عنوان مهمترین راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سرهنگ حسن شیخ نژاد امروز در نشست تخصصی با موضوع آسیب شناسی نزاع و درگیری در میاندوآب، اظهار کرد: نزاع و خشونت از موضوعاتی است که همه برای کاهش آن باید احساس مسئولیت کنند.

فرمانده انتظامی میاندوآب به اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش این آسیب اجتماعی اشاره کرد و افزود: در نزاع فردی نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش و در نزاع دسته جمعی نیز 71 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته ایم.

وی گفت: ارتقا سطح فرهنگ و فرهنگ سازی در زمینه پرهیز از درگیری و خشونت و برگزاری کلاس‌های مختلف با موضوع پیشگیری و آموزش و خویشتنداری نقش مهمی در کاهش آمار درگیری و نزاع داشته است.

شیخ نژاد تصریح کرد: متاسفانه گاها شاهد بوده ایم که موضوعات نچندان مهم مانند بوق زدن بیجا در پشت چراغ قرمز سبب یک نزاع و درگیری شده است که باید در زمینه جلوگیری از این معضلات، فرهنگ سازی و آموزش انجام گیرد.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: مسائل اقتصادی و اجتماعی و… نیز نقش مهمی در نزاع و درگیری داشته اند که باید راهکارهای لازم اندیشیده شود.

وی به نقش مهم خانواده ها در زمینه کاهش نزاع و درگیری اشاره کرد و گفت: آگاهسازی خانواده ها و کنترل فرزندان در جلوگیری از گرایش به سمت دوستان ناباب می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی مانند نزاع و درگیری داشته باشند.

وی به شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: قطعا شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک تر و ترسناک تر از سردار سلیمانی خواهد بود.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: امروز ملت ایران با تدابیر مقام معظم رهبری از عظمت برخوردار هستند و مشکلات را پشت سر می گذارند.

وی به سیلی نخست ایران به آمریکا اشاره و اظهار کرد: ایران اسلامی با موشک باران کردن عین الاسد، ابهت پوشالی آمریکا را شکست و نشان دهنده عزت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شد.

شیخ نژاد با بیان اینکه سرداران ما خاری در چشم دشمنان هستند، تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا در پشت صحنه همه قضایا به خوبی عیان است.

فرهنگ سازی مهمترین راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به راهکارهایی برای کاهش نزاع و درگیری، گفت: با استفاده از ظرفیت های مختلف می توان در راستای کاهش این معضل و آسیب اجتماعی گام برداشت.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ افزود: با یک کار فرهنگی می توان جوانان و نوجوانان را به سمت مراکز فرهنگی مانند مساجد کشاند.

وی بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: با معنویت گرایی و سوق دادن جوانان به سمت مراکز و کارهای فرهنگی و نیز ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه در راستای نهادینه ساختن اخلاق و معنویت در جامعه و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی گام برداشت.

پالهنگ با اشاره به نقش مخرب شبکه های ماهواره ای در ترویج خشونت در جامعه، تصریح کرد: یکی از اهداف دشمنان از ترویج شبکه های ماهواره ای؛ افزایش آسیب های اجتماعی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب به اجرای طرح کرامت در سطح شهرستان میاندوآب اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح نیز قدم های مثبت و خوبی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهری با همکاری نهادهای مختلف برداشته شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.