غلبه حاشیه بر متن شهر
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
شناسه : 326093
2
زرین‌خبر از جلسه بی‌سرانجام شورای شهر میاندوآب گزارش می‌دهد؛ جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب در ابتدا با حضور هفت عضو شورای شهر تشکیل شد؛ اما در ادامه با بحث بر سر موضوع آسفالت یک خیابان از رسمیت افتاد.
پ
پ

 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب مانند هفته‌های گذشته با حضور هفت عضو شورای شهر ترتیب یافت.

 در این جلسه تعدادی از مالکان املاک واقع در خیابان امام رضا (ع) نیز حضور یافته و برای پیگیری خواسته‌های خود در صحن شورای شهر حاضر شده بود.

 در ابتدای جلسه «مصطفی رسولی» خطاب به شهروندان حاضر در جلسه گفت تا خواسته خود را قبل از شروع رسمی جلسه مطرح کنند تا به آن رسیدگی شود.

 یکی از حاضرین نیز به نمایندگی از مالکان لب به سخن گشود و گفت که وضعیت فعلی این خیابان سبب بروز مشکل برای آنها شده و لذا خواستار رسیدگی به این موضوع و آسفالت‌ریزی این خیابان شدند.

ادامه آسفالت خیابان امام رضا (ع) را در برنامه قرار می‌دهیم

 پس از طرح موضوع توسط حاضران؛ رئیس شورای شهر میاندوآب در سخنانی با قدردانی از این شهروندان، گفت: مزار شهدا آبروی شهر بوده و از همه شهرها و مناطق نیز به این مکان می‌آیند و لذا باید مسیر آن در شأن شهروندان باشد.

 مصطفی رسولی افزود: باتوجه‌به این موضوع نیز مسیر خیابان امام رضا (ع) آسفالت شده و اکنون تنها یک لاین آن مانده است.

باید کارها و مناطق را اولویت‌بندی کنیم

 وی با بیان اینکه به هر نقطه از شهر که نگاه می‌کنیم؛ کار باقی‌مانده‌ای را مشاهده می‌کنیم، گفت: لذا ما چاره‌ای نداریم که باید کارها و مناطق را اولویت‌بندی کنیم و قطعاً مابقی این خیابان را نیز در برنامه قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

 رئیس شورای شهر میاندوآب تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری حتی تعطیلی نیز نداشته و ۲۴ ساعته عوامل شهرداری در تلاش برای شهر هستند و قطعاً نیز شهردار به این خواسته شما جواب قانع‌کننده‌ای دارد.

مشکل مراجعه‌کنندگان آسفالت است

 سپس غیب الله رحیمی عضو شورای شهر در جمله‌ای کوتاه گفت: مسئله و موضوع مراجعه‌کنندگان آسفالت بوده و پیگیر آن هستند.

در این حین یکی از حاضران در جلسه گفت: ما به‌خاطر شهر مسیرگشایی کردیم و از حق خود گذشتیم و اکنون به ما زمان بگوئید که کی آسفالت می‌کنید؟

زمان دقیق مشخص کردن کار درستی نیست

رئیس شورای شهر میاندوآب افزود: در این باره نمی‌توان زمان و موعد دقیقی را مشخص کرد و به شما وعده داد؛ چون برخی موضوعات غیرقابل‌پیش‌بینی اتفاق می‌افتند.

بیش از دو سوم عرض معبر آسفالت شده است

 اسکندر سجادی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز به خواسته رئیس شورای شهر در این باره توضیح داد و گفت: شورای شهر حق دخالت در امور اجرایی را نداشته و نمی‌تواند از زمان صحبت کند؛ لذا ما در وعده زمانی دادن معذور هستیم.

دبیر شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه شورای شهر بودجه را مصوب می‌کند و بر اساس بودجه نیز کارها پیش می‌رود، افزود: شما زمانی مسیرگشایی کرده‌اید و ما نیز تشکر می‌کنیم و اکنون نیز برخی هستند که حاضرند این کار را انجام دهند تا مسیر دیگری ایجاد شود.

 وی گفت: در این خیابان نیز چند سال پیش یک لاین آسفالت شده بود و در دوره فعلی نیز به‌اندازه قیر رایگانی که تخصیص‌یافته بود؛ این خیابان آسفالت‌ریزی و در حقیقت بیش از دو سوم عرض معبر آسفالت شده و تنها یک لاین مانده است.

آسفالت‌ریزی معابر مسکونی اولویت‌دار است

سجادی با بیان اینکه در شرایط فعلی نیز مشکلی در تردد وجود نداشته و مسیر آسفالت است، تصریح کرد: ولی علی‌رغم این موضوع به‌خاطر عموم مردم در برنامه قرار دارد؛ ولی مناطق اولویت‌داری وجود دارد.

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه در هیچ سالی به این اندازه آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام نشده است، اظهار کرد: باید این موضوع نیز مدنظر قرار گیرد که بسیاری از نقاط شهر اعم از کوچه و خیابان وضعیت بدتری داشته و آسفالت‌ریزی آنها اولویت‌دار است.

هنوز چهار متر از عرض این خیابان باقی مانده است

 غیب الله رحیمی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در سخنانی با حمایت از خواسته این شهروندان، گفت: جناب آقای سجادی برخی صحبت‌ها درست است و برخی نیست؟ در سال ۱۴۰۰ به طول یک کیلومتر و عرض هشت متر به این خیابان قیر رایگان اختصاص‌یافته که چهار متر آسفالت شده و چهار متر باقی‌مانده است. (سجادی خطاب به رحیمی: چطور این را محاسبه کردید؟ اگر اطلاعی ندارید صحبت نکنید! چرا اطلاعات غلط می‌دهید؟)

این حاضران چاره‌ای ندارند!

 وی گفت: بنده به نوبه خود از کارهای شهردار با همراهی و مصوبه شورا تشکر می‌کنم؛ ولی این حاضران چاره‌ای ندارند!

 رحیمی تصریح کرد: شهردار در کل شهر کار و آسفالت‌ریزی می‌کند و ما هم تشکر می کینم ولی این حاضران اکنون می‌گویند که یک لاین مانده را آسفالت کنید.

آسفالت‌ریزی را در سطح شهر پیگیر هستیم

 در ادامه رئیس شورای شهر میاندوآب خطاب به رحیمی دیگر عضو این شورا، گفت: بنده هم در اول سخنانم گفتم که این عزیزان روی چشم ما جا دارند؛ ولی شما در سخنان خود یک جا تقدیر می‌کنید و یک جا چیز دیگری می‌گویید!

 وی گفت: ما آسفالت‌ریزی را در سطح شهر پیگیر هستیم؛ ولی زمان نمی‌توانیم بگوییم؛ اما این را می گوئیم که در برنامه قرار داده و دراسرع‌وقت انجام می‌شود.

ادامه آسفالت‌ریزی در برنامه ما قرار دارد

 شهردار میاندوآب هم که در جلسه حضور یافته بود، در سخنانی پس از استماع گفته‌های حاضران، اظهار کرد: ما در این مسیر بیش از مساحت هم آسفالت کرده‌ایم و باز هم در برنامه هست که آسفالت کنیم و این کار را انجام می‌دهیم.

چرا حاشیه‌سازی می‌کنید؟

در این حین نیز رئیس شورای شهر میاندوآب در ادامه خطاب به رحیمی دیگر عضو شورای شهر گفت: آقای رحیمی چرا حاشیه‌سازی می‌کنید؟ چند بار هم گفته‌ایم و این را به شما هم کتبی اعلام می‌کنیم که بدون هماهنگی هیچ‌کس به صحن شورا نیاید و هر عضو شورا هم که بخواهد مدعوینی با خود به صحن بیاورد قبلاً هماهنگی لازم را انجام دهد تا ناهماهنگی پیش نیاید.

صدها نامه درخواست آسفالت در مناطق مختلف مسکونی داریم

 وی با بیان اینکه باید به همکار خود ارزش قائل هستیم، افزود: من مؤدبانه به خواسته مدعوین احترام گذاشته و اعلام کردم که لاین باقی‌مانده برای آسفالت در برنامه قرار می‌گیرد؛ ولی شما هی اصرار کردید درحالی‌که واقعیت این است که ما هم اکنون صدها نامه درخواست آسفالت در مناطق مختلف مسکونی داریم و در کنار آن نیز برخی مشکلات غیرمترقبه داریم.

اینجا مال مردم است

 غیب الله رحیمی نیز در پاسخ به رئیس شورای شهر گفت: اینجا مال مردم است.

کارها باید با برنامه پیش رود

 اسکندر سجادی عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این زمینه گفت: وقتی تمام شهر آسفالت می‌خواهد و عملاً در یک سال هم این کار ممکن نیست، آیا وعده و زمان اعلام‌کردن کار بیهوده‌ای نیست؟ کارها باید با برنامه پیش رود و شهردار هم نباید بدون برنامه عمل کند.

آسفالت خیابان امام رضا (ع) را در اولویت قرار دهیم

 جهانگیر قاسم‌زاده دیگر عضو شورای شهر میاندوآب هم در سخنانی در این جلسه گفت: شهرداری با بودجه مصوب و برنامه شورای شهر کار انجام می‌دهد و اصولاً بدون مصوبه شهرداری نمی‌تواند کار انجام دهد.

 این عضو شورای شهر میاندوآب افزود: وقتی یک کوچه هم آسفالت می‌شود مطمئناً همه شورا خبر دارند و اگر ما بگوییم فلان کار را شهرداری انجام بدهد؛ باید انجام دهد.

 وی گفت: من امروز می‌گویم آسفالت خیابان امام رضا (ع) چون برای عموم مردم است؛ واجب بوده و در اولویت قرار گیرد و برای این موضوع هم دعوا نیاز نیست.

هیچ‌وقت نگفته‌ایم که این مسیر را آسفالت نمی‌کنیم

 رئیس شورای شهر میاندوآب هم در پاسخ گفت: ما هیچ‌وقت نگفته‌ایم که این مسیر را آسفالت نمی‌کنیم؛ بلکه به‌اندازه مصوبه‌ای که داشته‌ایم با قیر رایگان تخصیصی آسفالت‌ریزی هم کرده‌ایم و الان مشکلی هم در آنجا وجود ندارد و تنها لاین باقی‌مانده را دراسرع‌وقت انجام می‌دهیم.

به نظر شما آسفالت مناطق مسکونی دارای اولویت است یا جلوی باغات؟

 شهردار میاندوآب نیز در ادامه با طرح سؤالی از حاضران در جلسه، گفت: آیا مسیر کوی رابری که هم اکنون در حال آسفالت‌ریزی است؛ مربوط به مسیر مزار شهدا نیست؟ آیا این مسیر که پیگیر هستید؛ ملک مسکونی واقع شده یا باغات قرار دارند؟ اکنون خیابان‌های بی‌شماری داریم که محل سکونت صدها خانواده است و وضعیت آسفالت مناسبی هم ندارند، آیا آنجا را ول کنیم و بیاییم خیابان امام رضا (ع) و جلوی چند باغ را که در شرایط فعلی هم مشکلی وجود ندارد؛ آسفالت‌ریزی کنیم؟

محمدزاده تصریح کرد: اگر برای رفت‌وآمد پیگیر هستیم که این مسیر در شرایط فعلی به حد کافی آسفالت‌ریزی انجام شده و الحمدلله مشکلی وجود ندارد.

 وی گفت: من به‌عنوان شهردار و خادم مردم از شما همشهریانم کمک می‌گیریم؛ آیا شما معابر و خیابان‌ها و بسیاری از کوی‌ها مانند وکیل کندی، بشیرخان کندی، قجلو، گلستان، شهید باکری و صدها نقطه دیگر را که محل سکونت خانواده‌ها است، درحالی‌که به روزهای پایانی فصل عمرانی نزدیک می‌شویم؛ رها می‌کنید و جلوی باغ دیگری را آسفالت می‌کنید؟

و جلسه‌ای که از رسمیت افتاد!

در ادامه این جلسه و پس از این موضوع؛ حاضران جلسه را ترک کردند که سه عضو شورای شهر نیز به همراه آنان از جلسه خارج شده و جلسه از رسمیت افتاد!

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.