غربت رمضان بر در و دیوار شهر/ فضای بصری میاندوآب رنگ رمضان نگرفته است
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۲۸
شناسه : 299670
7
 در زمینه المان‌های شهری و متناسب سازی به مناسبت ماه مبارک رمضان، تغییر خاصی در میاندوآب حس نمی‌شود و فضای بصری میاندوآب رنگ رمضان نگرفته است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، در ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا قرار داریم، ماهی که در احادیث از آن به عنوان بهار دلها نام برده شده است.

ماه مبارک رمضان  یکی از ماه هایی است که از جایگاه والایی در نزد مردم برخوردار بوده و روزه در این ماه نیز وسیله ای برای تقرب به خدا و بهره جستن از فیوضات این ماه است.

در آستانه ماه مبارک رمضان نیز مانند همه ایام و مناسبت های خاص، تقریباً در تمام کشور‌های اسلامی از چند روز پیش از آغاز ماه مبارک رمضان شهر‌ها رنگ و بوی نشاط می‌گیرند و المان‌های مربوط به ماه مبارک رمضان در میادین و خیابان ها نصب می شود که در واقع نصب المان ها در سطح شهرها در مناسبت ها و ایام خاص یکی از  اقداماتی است که به منظور همخوانی معابر و فضای شهر با آن مناسبت انجام می گیرد.

در شهر میاندوآب نیز بنرها و پارچه نوشته هایی به مناسبت ماه مبارک رمضان در خیابان ها و میادین نصب شده تا شهر حال و هوای رمضان به خود بگیرد اما متاسفانه در زمینه المان‌های شهری و متناسب سازی به این مناسبت تغییر خاصی از لحاظ  بصری در میاندوآب حس نمی‌شود و فضای بصری میاندوآب رنگ رمضان نگرفته است.

از نظر فضای بصری در میاندوآب نسبت به ماه رمضان اقدامات مناسبی صورت نگرفته است

در این زمینه امام جمعه میاندوآب در جلسه اخیر ستاد شئونات فرهنگی میاندوآب با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در دین مبین اسلام، گفت: روزه داری در تمام ادیان الهی و به ویژه از زمان حضرت آدم وجود داشته است و خداوند متعال می‌فرماید ثواب روزه داری به قدری است که برای بشریت غیرقابل درک است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده اظهار کرد: علاوه بر وظایف اجتماعی، بر عهده برخی نیز وظایف فرهنگی محول شده است تا جامعه را به انجام فرایض واجب به ویژه روزه داری تشویق کنند.

وی با بیان اینکه از نظر فضای بصری نیز در میاندوآب نسبت به ماه مبارک رمضان اقدامات مناسبی صورت نگرفته است، افزود: به غیر از اینکه شهرداری در چند نقطه شهر از جمله مقابل مصلی پارچه نوشته‌هایی با موضوع ماه مبارک رمضان نصب کرده، فضاسازی محیطی نسبت به فرا رسیدن این ماه در این شهرستان صورت نگرفته است.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: باید در ورودی‌ و خروجی‌های شهر آذین بندی با موضوع ماه مبارک رمضان انجام می‌گرفت چرا که با توجه به موقعیت جغرافیایی میاندوآب، روزانه حدود پنج هزار نفر از این شهر تردد می‌کنند.

انتظار بیهوده ای نیست، شهری که برای نو شدن طبیعت جشن می‌گیرد و با نصب المان‌های مفهومی آن را در اذهان نیز تداعی می کند، در این ماه میهمانی خدا که دل های آدمی میزبان سیل رحمت الهی است، با استفاده از طرح‌های بصری مانند نصب یک حلال یا یک المان مناسب در فضا‌های شهری در حوزه انتقال مفاهیم فکری این ایام به وظیفه خود عمل کند.

از سوی دیگر باید نگاه مسئولان امر نیز در این زمینه تغییر کرده و این موضوع یعنی فضاسازی شهرها در ماه رمضان در برنامه‌ریزی‌های اصلی مسئولان امر قرار گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.