صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در آذربایجان‌ غربی
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
شناسه : 306692
5
رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داده‌های هواشناسی، در روزهای آینده هشدار سطح قرمز برای استان صادر شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی صابری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: با توجه به نفوذ توده هوای سرد به منطقه، کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه در آذربایجان‌غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این سطح هشدار از اواخر وقت جمعه ۱۱ فروردین تا اوایل وقت یکشنبه ۱۳ فروردین ماه صادر شده و برای تمامی نقاط استان است.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در این وضعیت، سرمازدگی درختان شکوفه‌دار رخ می‌دهد که کشاورزان باید برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی، اقدامات لازم را داشته باشد.

وی غرق آب کردن کف باغات با آب چاه قبل از وقوع سرمازدگی، استفاده از پوشش‌های پلاستیکی در کشت‌های نشائی، استفاده از وسایل گرمازا و دودزا و مه‌پاش در باغات میوه را جزو اقدامات توصیه‌ای به کشاورزان دانست و گفت: در این شرایط تامین سوخت، سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها توصیه می‌شود و باید مورد توجه باشد.

صابری بیان داشت: این وضعیت تا اوایل روز یکشنبه ادامه دارد و شرایط بعدی در روزهای آتی اعلام می ‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.