میاندوآب در وضعیت ناگوار کرونایی/ تمام بیمارستانهای میاندوآب به حالت آماده باش درآمدند
۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۵۴
شناسه : 295838
12
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه " آی سی یو" بیمارستان عباسی پر شده است، گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل ها، در روزها و هفته های آتی وضعیت به مراتب بدتر و مراجعات بیشتر خواهد شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مدتی است که پیک پنجم کرونا کشور را گرفتار کرده است و آمار مبتلایان و بستری ها و فوتی ها روز به روز افزایش می یابد.

موضوع نگران کننده و ناگوار در این زمینه شدت بالای سرایت ویروس کرونا که در پیک پنجم به کرونا دلتا یا همان کرونای هندی معروف است، می باشد و متاسفانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز گرفتار کم توجهی و عادی انگاری ها شده است.

در این میان، شهرستان میاندوآب نیز از حدود سه هفته گذشته  با عادی انگاری ها و کاهش میزان رعایت دستورالعمل ها توسط عامه مردم در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است که محدودیت های شدیدتری برای کنترل این وضعیت اعمال شود.

اما گفته های مسئولان حاکی از وضعیت ناگوار کرونایی در میاندوآب داشته و هر لحظه احتمال وخیم تر شدن اوضاع وجود دارد.

جلسه مدیریت بحران کرونا نیز با حضور مسئولان شبکه بهداشت و بیمارستان های شهرستان در بیمارستان عباسی میاندوآب که بیمارستان معین بیماران کرونایی است، تشکیل شده است تا تدابیر لازم برای این شرایط اندیشیده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این زمینه گفت: متاسفانه میزان درگیری بیماری کرونا بسیار زیاد شده و به تبع آن تمامی مراکز درمانی، مطب ها و بخصوص بیمارستان ها به ویژه بیمارستان عباسی مملو از بیمار است.

سهراب حیدری با بیان اینکه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان و مراکز درمانی افزایش یافته و با این روند باکمبود تخت مواجه خواهیم شد افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل ها، در روزها و هفته های آتی وضعیت به مراتب بدتر و مراجعات بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت موجودبه دادستان و شورای تامین شهرستان اعلام شده است، اظهار کرد:مدیران و مسئولین بیمارستانی حضور باید فیزیکی داشته و با جدیت تمام تدابیر لازم را در خصوص مدیریت بحران انجام دهند.

حیدری با اشاره به اینکه”آی سی یو” بیمارستان عباسی پر شده است، تصریح کرد: لازم است تا تخت های اکسترا و حتی تخت های موجود در انبار به چرخه درمان وارد شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با تاکید بر اینکه از تمامی فضاهای خالی بیمارستان که می‌توان استفاده کرد، جهت بستری بیماران استفاده نمایید، تصریح کرد: به پیشنهاد و هماهنگی با امام جمعه  در صورت نیاز مصلی امام(ره) نیز در اختیار کادر درمان قرار داده اند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از مردم عاجزانه  تقاضا داریم از تجمعات خود داری نموده و تمامی دستورالعمل های بهداشتی و خود مراقبتی را رعایت کنند، افزود: میزان استفاده از ماسک در بین عموم کاهش یافته و این یک تهدید جدی بوده  و کادر درمان را خسته  و درگیر می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.