ازدحام، ترافیک و شلوغی بازار بعد از تعطیلی دو هفته ای/زنگ خطر عادی انگاری کرونا به صدا در آمد!
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۱۱
شناسه : 292020
10

در شرایط فعلی هیچ راهی جز همکاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک نداریم و عادی انگاری بیماری کرونا بعد از محدودیت های دو هفته ای توسط مردم بسیار نگران کننده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، از ابتدای آذرماه محدودیت های دو هفته ای در بسیاری از شهرهای کشور به منظور مهار شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره این ویروس منحوس اعمال شد که در شهرستان میاندوآب نیز به دلیل قرارگرفتن در وضعیت کرونا، محدودیت های شدیدتری از جمله تعطیلی گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ و منع تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح اعمال شد.

پیش از اعمال این محدودیت ها، در جلسات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان میاندوآب از تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان عباسی به عنوان بیمارستان معین برای بستری بیماران کرونایی در شهرستان نیز مخابره شد و همگان امیدوار بودند که این محدودیت ها تاثیر مثبتی بر روند بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی داشته باشد و اینگونه نیز شده است.

اما بعد از تغییر وضعیت شهرستان میاندوآب از قرمز به نارنجی از ابتدای این هفته، وضعیت متفاوتی را در شهرستان میاندوآب شاهد هستیم به گونه ای که به نظر می آید برخی می خواهند با ازدحام و چرخ‎زدن در بازار، تعطیلی دو هفته‌‎ای را جبران کنند!

این روزها به وضوح می توان ترافیک در سطح شهر و شلوغی بازار را مشاهده کرد و این عادی انگاری بیماری کرونا بعد از محدودیت های دو هفته ای و تغییر از وضعیت قرمز به نانجی توسط مردم بسیار نگران کننده است.

وضعیت عادی نیست، همچنان نیاز به تداوم همکاری مردم داریم

در این زمینه مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان، گفت: تا کنون هفت هزار و ۹۰۶ مورد مثبت کرونا در میاندوآب شناسایی شده و متاسفانه ۲۵۰ نفر نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

سهراب حیدری با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان با محدودیت هایی که اعمال شده است روند کاهشی دارد، افزود: تعداد بستری ها در بیمارستان عباسی کاهش یافته که نشان دهنده تاثیر مثبت محدودیت ها در کنترل شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت و ادامه روند کاهشی نیازمند یاری مردم هستیم، تصریح کرد: متاسفانه به نظر می آید برخی می خواهند با ازدحام و چرخ‎زدن در بازار، تعطیلی دو هفته‌‎ای را جبران کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم چنین با ابراز نگرانی از شب نشینی ها و دورهمی ها در شب یلدا، اظهار کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم در وضعیت حساس کنونی شیوع ویروس کرونا از دورهمی های معمول و شب نشینی ها به ویژه در شب یلدا خودداری کنند.

دورهمی ها، یکی از علل اصلی انتشار ویروس کرونا

معاون امور عمرانی فرماندار میاندوآب نیز در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا با تقدیر از کسبه و بازاریان شهر میاندوآب به لحاظ رعایت محدودیت ها، گفت: میاندوآب به لحاظ رعایت محدودیتها و پروتکل های ستاد جزو برترین های استان شناخته شده است که نشان از فرهنگ بالای مردم میاندوآب دارد.

ناصر سلمان زاده دورهمی های خانوادگی را یکی از علل اصلی انتشار ویروس کرونا دانست و افزود: با توجه به پیش رو بودن شب یلدا از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی انتظار میرود نسبت به جلوگیری از دورهمی های شب یلدا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نمایند.

وی هم چنین با ابراز گلایه از عدم تمکین یکی از بازارهای دواب به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی تمامی بازارهای دواب شهرستان میاندوآب تعطیل خواهند بود و خاطیان بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می شوند.

عادی انگاری بیماری توسط مردم بسیار نگران کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این زمینه می گوید: عادی انگاری بیماری توسط مردم بسیار نگران کننده است زیرا در صورت سهل انگاری و عادی انگاری شرایط، درگیر طوفانی خواهیم شد که سهمگین تر از طوفان قبلی خواهد بود.

جواد آقازاده تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های اپیدمیولوژی در صورت ورود استان به موج چهارم بیماری، به طور متوسط بیماران بستری در استان ممکن است تا سه هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته و تعداد ۸۰ بیمار در روز جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: به منظور پیشگیری از ورود به فاز چهارم بیماری، طرح هایی از جمله طرح کنترل محله محور بیماری کرونا آغاز شده است که مشابه این طرح را آذربایجان غربی در طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال اجرایی کرده است.

با توجه به نظر کارشناسان، در شرایط فعلی هیچ راهی جز همکاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک نداریم و عادی انگاری شرایط خیلی خطرناک بوده و بیم افزایش مجدد بیماری در استان و شهرستان می رود و تنها امیدواریم مردم همانند هفته‌های قبل رعایت کنند چرا که به گفته مسئولان پیک چهارم وحشتناک‌تر از موج سوم است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.