شور و شعور حسینی مردم، بار دیگر دشمنان را رسوا ساخت
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شناسه : 310622
4
امام جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری در اقصی‌نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد.  
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اینکه دشمن به دنبال کم‌کردن شکوه و عظمت عزاداری‌های محرم امسال بود، اظهار کرد: آنها تمام تلاش و کوشش خود را به کار گرفتند؛ اما به کوری چشم دشمنان امسال از هرسال باشکوه‌تر برگزاری شد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه دشمنان سناریوی خود را با تبلیغاتی مانند «سیاه نپوشید»، «به حسینیه‌ها نروید»، «در هیئت‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید» از مدت‌ها قبل شروع کرده بودند، افزود: پویش «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدت‌ها قبل از ایام محرم آغاز شده بود.

وی به دستگیری اعضای شبکه گسترده تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌ها را داشتند اشاره کرد و گفت: مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد.

جلالی تصریح کرد: ترفندها و توطئه‌های دشمنان نه‌تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین (ع) ایجاد نکرد؛ بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری در اقصی‌نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: دشمنان اسلام و مسلمین علی‌رغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته شکست خوردند.

وی گفت: دشمنان این را بدانند که این شکست‌ها تکرار خواهد شد و آماده دریافت ضربه‌های محکم‌تر از طرف اسلام حسینی یعنی اسلام انقلابی، یعنی انقلاب خمینی (ره) نه اسلام سکولار باشند.

جلالی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه اسلام است، گفت: امروز دنیا به‌ویژه دنیای غرب در سطوح حساسش یعنی قشر دانشمندان، متفکرین، انسان‌های باوجدان، روشنفکران و جوانانش، تشنه اسلام است.

وی گفت: دنیا تشنه اسلام یعنی مکتب و درسی از زندگی که آنها را از هزاران دشواری واقعیت زندگی نظیر احساس ناامنی روحی، عدم آرامش، تنهایی، افسردگی، تزلزل و عدم‌اطمینان و سکینهٔ روحی، احساس غربت و انکسار نجات دهد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه یکی از اندیشمندان ایرانی گفته بود: «امروز غرب در جستجوی چهره‌هایی مثل شیخ انصاری و ملاصدرا است.»، افزود: زندگی توأم با معنویات و ارزش‌های انسانی، امروز چهره‌ها و متفکرین غربی را جذب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه منبع سرشار حقایق و ارزش‌ها، معارف اسلامی، و در قلّه و اوج این معارف، معرفت عاشورایی است، تصریح کرد: مسئولیت ما این است که این معارف را در مقابل چشم مردم دنیا قرار دهیم.

جلالی با بیان اینکه امروز حسین بن علی (ع) می‌تواند دنیا را نجات دهد، گفت: در زمان ما هم یک نفر پیدا شد که گفت: «اگر من تنها بمانم و همه دنیا در مقابل من باشند، از راهم برنمی‌گردم.» و آن شخص، امام راحل (ره) بود که یک انسان حسینی و عاشورایی چه کرد.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: اگر همه ما عاشورایی باشیم، حرکت دنیا به سمت صلاح، سریع و زمینه ظهور ولی مطلقِ حق فراهم می‌شود و باید این مفاد برای مردم جهان بیان شود.

وی با اشاره به اینکه دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما است، تصریح کرد: عینیت سیاست و دیانت در جمهوری اسلامی خود را نشان داد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: عینیت سیاست و دیانت در یک تمثیل مانند زوجیت برای عدد «دو» است و هر کجا «دو» باشد، زوجیت نیز با آن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مسجد پایگاه فعالیت‌های نبی مکرم اسلام (ص) بود، گفت: سیاست در متن طرح‌های تربیتی و عرفانی اسلام است.

جلالی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: امام خامنه‌ای می‌فرمایند: «دین و دولت به یکدیگر آمیخته است؛ نه مثل دو چیزی که به هم وصل شده باشند. دین و دولت یک چیز است. در اسلام دین و دولت از یک منبع و یک منشأ سرچشمه می‌گیرد و آن، وحی الهی است».

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.