غدیر، حل‌المسائل بحران‌های جوامع بشری است
۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
شناسه : 309240
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: فرهنگ غدیر، الفبای حقایق الهی، حل‌المسائل بحران‌های جوامع بشری و رویداد غدیر مفتاح و مطلع اقامه تمام ارزش‌های الهی است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با تبریک دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: از ۱۰ تا ۲۵ ذی‌الحجه به‌عنوان ایام غدیریه نامیده می‌شود که باید این ایام به‌عنوان یک فرصت طلایی، غنیمت بشماریم و به وظیفه خود عمل کنیم.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اهمیت گفتمان غدیر، افزود: اگر می‌خواهیم اصلی‌ترین مأموریت الهی خود را انجام دهیم که به بیان حضرت آقا در بیانیه گام دوم «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» است، باید بدانیم که محتوا و نرم‌افزار این مأموریت فرهنگی، گفتمان غدیر است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای آموزش عمومی امیرالمؤمنین‌شناسی برنامه داشته باشیم، گفت: باید تلاش کنیم تا گفتمان غدیر جهانی شود و دنیا ضرورت و حلاوت ولایت حضرت امیر (ع) را درک کند.

جلالی در ادامه به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره و تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایی در واقع بزرگ‌ترین دروغ قرن است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه حمایت از حقوق بشر از بزرگ‌ترین دروغ‌های دولتمردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی‌ها با ادراک جامعه بشری است، اظهار کرد: این دروغ بزرگ قرن معاصر، ابزار، مستمسک، بستر و زمینه‌ای کارآمد برای دخالت غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف جهان را فراهم ساخته است.

وی گفت: نگاهی گذرا به عملکرد دولت آمریکا در حوزه حقوق بشر در دو سطح داخلی و بین‌المللی، گویای این واقعیت است که دولت آمریکا خود یکی از مهم‌ترین ناقضان حقوق بشر بوده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری مطلقاً صلاحیت اظهارنظر و داوری دراین‌خصوص را ندارد.

جلالی افزود: کارنامه سیاه آمریکا نشان می‌دهد شیطان بزرگ و طاغوت اعظم، نه‌تنها نمی‌تواند مدعی حمایت از حقوق انسان‌ها در سطح جهان باشد؛ بلکه خود متهم و مجرم ردیف اول ناقضان حقوق بشر است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه «هفته حقوق بشر آمریکایی» فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا است، تصریح کرد: این هفته فرصتی برای جهاد تبیین حول محور معرفت قرآنی استکبار و مأموریت قرآنی استکبارستیزی است.

وی اظهار کرد: در این جهاد تبیین برای شناساندن هفته حقوق بشر آمریکایی، می‌توان ویژگی‌های آمریکا به‌عنوان رأس استکبار، تناقضات حقوق بشری آمریکا، اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در قبال ملت ایران را تبیین و تشریح کرد.

جلالی به نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و پیام مقام معظم رهبری به این نشست اشاره کرد و افزود: تعبیر دقیق رهبر انقلاب اسلامی و «مجاهدت» تلقی‌کردن تفاهم در تمام رده‌های اطلاعاتی به‌خوبی نشان می‌دهد که همکاری و هم‌افزایی در جامعه اطلاعاتی تا چه حد در رهنامه جدید اطلاعاتی امنیتی کشور اهمیت دارد.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: این همکاری و هم‌افزایی راهبردی، و عملیاتی نقاط کور رادار امنیتی کشور را به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش داده و هم مجموعه اجزای متنوع نهاد‌های اطلاعاتی با این تفاهم به (توسعه آگاهی سامان‌مند امنیتی اطلاعاتی نظام)، کمک می‌کنند.

وی هم چنین با اشاره به ولادت امام هادی (ع)، افزود: پانزدهم ذی‌الحجه نیز روز میلاد امام هادی (ع) است که از آن حضرت زیارت جامعه کبیره (امام‌شناسی) و زیارت غدیریه (امیرالمؤمنین شناسی) به‌یادگارمانده است.

جلالی به برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در چهاربرج نیز اشاره کرد و گفت: ورزش همگانی باعث نشاط و سرزندگی در بین اقشار مختلف مردم شد که از همه دست‌اندرکاران این مراسم تقدیر و تشکر را داریم.

وی با تأکید بر ارتقا زیرساخت‌های ورزشی چهاربرج، اظهار کرد: وضعیت موجود جوابگوی ورزش این همه قشر جوان و ورزشکار منطقه را نداشته و لازم است مسئولان امر به آن توجه داشته باشند.

امام‌جمعه چهاربرج هم چنین با اشاره به اهمیت عید غدیر، تصریح کرد: در قرآن و روایات نیز موضوعی مهم‌تر از امامت و ولایت وصایت امیرالمؤمنین و ائمه طاهرین علیهم‌السلام وجود ندارد؛ موضوعی که در جریان غدیر، در قله و اوج برای فهم تمام حقایق ناب بشری قرار گرفت.

جلالی گفت: فرهنگ غدیر، الفبای حقایق الهی، حل‌المسائل بحران‌های جوامع بشری و رویداد غدیر مفتاح و مطلع اقامه تمام ارزش‌های الهی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.