شهید «چنگیز اسکندرزاده»
۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 322311
7
شهید «چنگیز اسکندرزاده» یکم آذر ۱۳۴۲، در شهرستان میاندوآب در یک خانواده متدین و مؤمن چشم به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «چنگیز اسکندرزاده» یکم آذر ۱۳۴۲، در شهرستان میاندوآب در یک خانواده متدین و مؤمن چشم به جهان گشود. به‌خاطر استعداد و علاقه ویژه تحصیلات خود را با موفقیت و نمرات خوب به پایان رساند و به اخذ مدرک دیپلم در رشته اقتصاد نائل آمد و علاوه بر استعداد خاص تحصیلی از خصوصیات یک انسان کامل برخوردار بود.

چنگیز به آموزش و یادگیری قرآن کریم علاقه بسیار زیادی داشت و همیشه کتاب‌ها و نشریات اسلامی را مطالعه می‌کرد، علاقه زیادی به امام خمینی داشت اطاعت و پیروی از معظم له را بر هر مسلمان بالغی واجب می‌دانست.

وی پس از اتمام تحصیلات به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و در همین زمان از گزینش مرکز تربیت‌معلم نیز پذیرفته شد؛ ولی در این زمان داوطلبانه به جبهه حق علیه باطل شتافت و به جهاد و مبارزه با خصم متجاوز پرداخت و همواره از روحیه‌ای بالا برخوردار بود.

در عملیات های مختلف در منطقه جنوب شرکت کرد و سرانجام در چهارم اردیبهشت ۱۳۶۳، در منطقه عملیاتی جزایر مجنون عراق و در نبرد با دشمن به درجه رفیع شهادت نایل آمد و در جوار شهیدان اسلام و ایران در میاندوآب به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش پایدار باد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و مور ایثارگران آذربایجان غربی
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.