شهید «عباسعلی نورفتحی شعبانلو»
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 322469
5
بسیجی شهید والامقام «عباسعلی نورفتحی شعبانلو» در سال ۱۳۴۶ در روستای خزینه انبار قدیم میاندوآب متولد شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، بسیجی شهید والامقام «عباسعلی نورفتحی شعبانلو» در سال ۱۳۴۶ در روستای خزینه انبار قدیم میاندوآب متولد شد. تا پنجم ابتدایی درس خواند و ازآن‌پس در کنار پدر، به کارهایی کشاورزی مشغول شد. ۱۱ساله بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و پس از مدت‌ها خدمت در بسیج سپاه، بیست و دوم آذر سال ۶۳، در روستای قبانکندی میاندوآب و به هنگام درگیری با ضد انقلابیون کردستان در به فیض شهادت نایل شد.

چهارم اسفند سال ۴۶، در روستای خزینه انبار قدیم از توابع شهرستان میاندوآب، کودکی پا به عرصه گیتی نهاد که او را عباسعلی نامیدند. پدرش علی و مادرش نرگس نام داشت. پدرش کشاورزی زحمت‌کش بود.

عباسعلی، دوران کودکی‌اش را در روستای سرسبز خودشان و در دامان مادری رشد یافت که بسیاری از تعالیم را از او آموخت. وقتی زمان مدرسه رفتنش فرارسید، با شوق بسیار به مدرسه رفت. او شاگردی زرنگ بود و درس‌هایش را خوب می‌خواند. دوره ابتدایی را با موفقیت تمام کرد؛ اما به علت نبود امکانات کافی، دیگر نتوانست به مدرسه برود. ازآن‌پس در کنار پدر، به کارهایی کشاورزی مشغول شد. صبح زود همراه پدر سرزمین می‌رفت و عصر با هم بر می‌گشتند.

۱۱ساله بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. عباسعلی، کودکی بود بسیار فرهیخته که دوران نوجوانی‌اش هم‌زمان با پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی شد. شاید تأثیر این اتفاقات در زندگی بود که باعث شد تا او در نوجوانی، تبدیل به مردی بزرگ شود.

عباسعلی، در انجام عبادات الهی بسیار جدی بود و در کلیه مراسم مذهبی و سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت می‌کرد. اخلاق و رفتار پسندیده‌ای داشت. چنان اخلاق شایسته‌ای داشت که با وجود کم‌سن‌وسال بودنش، بسیج از پذیرش وی خودداری نکرد. رابطه‌اش با مردم و خانواده‌اش بسیار دوستانه بود و با مهربانی با همه برخورد می‌کرد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید تصمیم گرفت در واحد انقلابی خدمت کند، لذا بسیج را انتخاب کرد تا بتواند خدمتی شایسته انجام دهد. او به عضویت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و پس از مدت‌ها خدمت در بسیج سپاه، بیست و دوم آذر سال ۶۳، در روستای قبانکندی میاندوآب و به هنگام درگیری با ضد انقلابیون کردستان به فیض شهادت نایل شد و پیکر پاک شهید در زادگاهش خزینه انبار قدیم به خاک سپرده شده است.

آنچه شهید درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌گفت:

همیشه می‌گفت: جنگ به پیروزی می‌رسد. می‌گفت: این دولت‌های ابرقدرت هستند که جنگ را بر کشور ما تحمیل کرده‌اند. بر پایه همین اعتقادات، پس از اعزام به کردستان، روحیه‌ای بسیار خوب داشت و در تمام درگیری‌های کردستان با گروه جندالله شرکت می‌کرد. کم‌سن‌وسال بود؛ اما عقیده‌ای والا یافته بود و برای تحقق عقیده‌اش با تمام وجودش تلاش می‌کرد و برای همه توصیه می‌کرد تا برای حفظ کشور بکوشند و برای امام دعا کنند.

روحش شاد و یادش گرامی باد

منبع: اداره اسناد، هنری و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.