شهید «سهراب دولت‌خواه»
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 325894
0
شهید سهراب دولت‌خواه در سال ۱۳۴۳ در روستای وکیل کندی از توابع میاندوآب به دنیا آمد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید سهراب دولت‌خواه متولد سال ۱۳۴۳، در دوره راهنمایی با سن کمش در مدرسه فعالیت انقلابی می‌کرد و دوران دبیرستانش هم‌زمان با جنگ تحمیلی می‌شود که سهراب رفتن را بر ماندن ترجیح داده و راهی جبهه جنوب می‌شود و با دشمن زبون مبارزه‌ای سرسختانه کرده و در ششم فروردین سال ۶۱ در منطقه تنگه گورک در سر پل ذهاب به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

سهراب در سال ۱۳۴۳ در روستای وکیل کندی از توابع میاندوآب به دنیا آمد و دوران کودکی‌اش را در دامان پر مهر مادر سپری نمود.

تحصیلات ابتدائی‌اش را در روستای وکیل کندی به پایان رسانید و مدرک اول راهنمایی را در شهرستان میاندوآب در مدرسه شهید بهروزی به پایان رسانید.

تحصیلش در دوره راهنمایی هم‌زمان با شروع انقلاب بود، در آن زمان به علت تبلیغات اسلامی که در مدرسه شهید بهروزی می‌کرد، گزارش تبلیغاتش را مدیر مدرسه به ساواک مهاباد داده بود که سهراب مدت یک هفته در صحرا و باغ‌های اطراف وکیل کندی پنهان گردید، تا اینکه تظاهرات و راهپیمایی‌ها در میاندوآب شروع شده و آشکار گردید؛ در این هنگام سهراب نیز همگام با مردم میاندوآب در تظاهرات شرکت نمود.

سهراب اخلاقی برجسته داشت و همیشه به بزرگ‌تر از خودش احترام می‌گذاشت. در زمان جوانی‌اش بسیار مؤمن و متدین و باوقار بود و در مجالس مذهبی شرکت فعال داشت و بنا بر اقتضای زمان و خواست رهبر عزیزمان با لباس بسیجی راهی جبهه‌های جنوب شد.

با شروع جنگ تحمیلی جبهه را به درس و مدرسه ترجیح داده و از طریق بسیج سپاه میاندوآب به جبهه اعزام شده و در آن منطقه چندین بار با دشمن زبون مبارزه‌ای سرسختانه کرده و عاقبت در تاریخ ششم فروردین سال ۶۱ در منطقه تنگه گورک در سر پل ذهاب به درجه رفیع شهادت نائل گشته و در روستای وکیل کندی دفن می‌شود.

روحش شاد و روانش پاک باد.

منبع: مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.