شهید «دولت اطمینان»
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 325516
2
شهید «دولت اطمینان» در سال ۱۳۳۹ در روستای اسماعیل کندی از توابع شهرستان میاندوآب در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان باز گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «دولت اطمینان» در سال ۱۳۳۹ در روستای اسماعیل کندی از توابع شهرستان میاندوآب در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان باز گشود. دوران کودکی را در کانون گرم و با صفای خانواده و در کنار والدین باتربیت اسلامی بزرگ شده، زمانی که دوران تحصیل وی فرا رسید باوجود عشق و علاقه وافر به مدرسه به جهت عدم استطاعت و توانایی مالی و فقر محرومیت حاصله از تحصیل محروم گشت و در کنار پدر در انجام امورات منزل یارویاور ایشان شد.
چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهید به همراه خانواده زادگاهش را وداع گفته و در روستای چیانه از توابع شهرستان نقده ساکن شد.
قبل از پیروزی انقلاب ایشان در کلیه راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم پهلوی شرکت می‌نمود و به‌خاطر قرابت منزلشان با مسجد محل و عشق و علاقه به خانه شب و روز در آنجا سپری و فعالیت خود را همراه با سایر دوستان در به‌ثمررسیدن نهال انقلاب شروع می‌کرد.
بعد از پیروزی نور علیه ظلمت و حضور ضدانقلاب در منطقه، ایشان سکونت و آسایش در منزل را ترجیح نداد.
به طور عاشقانه وارد ژاندارمری وقت گردید. به‌عنوان جوانمرد ثبت‌نام نمود و با عناصر ضدانقلاب به مبارزه برخاست و در درگیری با حزب منحوس دموکرات در منطقه اشنویه در ۱۱ مردادماه سال ۱۳۵۹ به درجه رفیع شهادت نائل و تمام دوستداران را در غم فراق خود نشاند و پیکر پاکش را در گلشن شهدای شهرستان نقده به خاک نهادند.
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.