شهید «بیاض ایران‌نژاد»
۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 321901
3
شهید بیاض ایران‌نژاد در سال ۱۳۳۸ در باروق در ۲۰ کیلومتری میاندوآب دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید بیاض ایران‌نژاد در سال ۱۳۳۸ در باروق در ۲۰ کیلومتری میاندوآب دیده به جهان گشود. شهید ایران‌نژاد در کودکی پدرش را از دست داد و سرپرستی خانواده با مادر شهید بود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و متوسطه را با مشقت و علاقه ادامه داد. ایشان با پیروزی انقلاب اسلامی جهت مقابله با دشمن انقلاب جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران در سپاه پاسداران ثبت‌نام کردند.
وی ابتدا در منطقه کردستان در مصاف با ضد انقلابیون رشادت‌ها و ایثار زائدالوصفی از خود نشان دادند و در اغلب عملیات ها شرکت نمودند و یکبار از ناحیه سروگردن زخمی شدند؛ ولی بار دیگر با بهبودی نسبی این بار به جبهه جنوب اعزام شد.
شهید ایران‌نژاد در عملیات درون‌مرزی ناحیه کردستان در قسمت اطلاعات – عملیات فعالیت می‌کردند و در عملیات خیبر به‌عنوان فرمانده گروهان رزمی حضور داشتند.
ایشان همیشه توصیه‌شان این بود که جوانان در راه مستقیم و اسلام ناب محمدی و راه امام باشند و به جبهه‌ها بروند و جبهه‌ها را خالی نگذارند. وجود ایشان خودش به
برادران رزمنده روحیه می‌داد. همیشه با لبی متبسم و دلی آرام و مطمئن دوستان را به آرامش دعوت میکرند. همچنین کمک‌کردن به مستمندان را سفارش می‌کرد و می‌گفت ما باید مستضعفان را دستگیری کنیم و توصیه می‌کردند با تمام قوا خودمان را برای دفاع از حکومت اسلامی آماده کنیم.
گزیده‌ای از خاطرات هم‌رزمان شهید:
وقتی ایشان مجروح شد و خانواده‌اش به ملاقات او رفته بودند با لبخند زیبا و دلنشین شهید روبه‌رو شده بودند و او برای دلداری اطرافیانش با لبخند چنین بیان کرد که بوی بهشت برای لحظه‌ای به مشامم رسید؛ اما افسوس که من هنوز از فیض شهادت محروم هستم. برایم دعا کنید تا ساعت دیدار من و معشوق و محبوب اولی‌ام زودتر فرارسد تا من در اوج خوشبختی به‌سوی ملکوت پرواز کنم.
شهید ایران‌نژاد به همراه دیگر هم‌رزمانش در گردان حمزه سیدالشهدا در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال ۶۲ ساعت ۳ شب به جزیره مجنون می‌رسند و پس از یک روز استراحت حمله نیروهای اسلام بر علیه بعثیان آغاز می‌شود: شهید جزء اولین کسانی بود که با نارنجک دستی به یکی از تانگ‌های عراقی حمله کرد و پس از ساعت‌ها مبارزه در میان آتش و خون دیگر اثری از او و چند تن دیگر از هم‌رزمانش پیدا نمی‌شود و عاقبت در همان عملیات خیبر در جزیره مجنون شربت شهادت را می‌نوشد و به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.
پیکر پاک شهید بعد از مدتی به زادگاهش منتقل شده و پس از تشییع با شکوهی به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.