شهید «احتشام مهری یاریجان»
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 322014
3
 شهید «احتشام مهری یاریجان» یکم خرداد ۱۳۳۵، در روستای یاریجان از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مؤمن به دنیا آمد.
پ
پ

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «احتشام مهری یاریجان» یکم خرداد ۱۳۳۵، در روستای یاریجان از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مؤمن به دنیا آمد. وی دوران کودکی خویش را در محیط صمیمی خانواده به فراگیری اخلاق و رفتار اسلامی گذراند و سپس وارد محیط مدرسه شد و توانست با موفقیت دوره ابتدائی را به پایان رساند. ولی به‌خاطر فقر و محرومیت فرهنگی و اقتصادی روستاها در آن زمان از ادامه تحصیل محروم ماند و به فعالیت‌های کشاورزی مشغول شد. سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر و یک دختر بود.

وی فردی انقلابی و متعهد بود و باتوجه‌به احساس مسئولیتی که در قبال اسلام داشت در صحنه‎های مختلف انقلاب حضور فعالانه داشت و بعد از انقلاب اسلامی نیز برای اینکه بتواند با تمام وجود به دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بپردازد، از نظر اعتقاد به جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه در حد بالایی بودند و همیشه سفارش می‌کرد که از امام و فرمایشات عظیم له پیروی کنید.

وی به تبعیت از دستورات امام خمینی از طریق بسیج مستضعفان به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل اعزام شد. احتشام پرورش‌یافته در مکتب خون و قیام حسینی (ع) و شیفته و عاشق جهاد و شهادت بود، به این خاطر لحظه‎ای از رزم شبانه‌روزی با دشمن احساس خستگی نمی‎کرد.

تا این که بیست و دوم اردیبهشت ۱۳۶۱، در مصاف با دشمن متجاوز بعثی در شلمچه و در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمده مفقودالجسد شدند، و با خون سرخ خود درخت ولایت‌فقیه را سیراب کرد، بعد از چند سال بیست و ششم اسفند ۱۳۶۵، پیکر پاک شهید گران‌قدر به زادگاه خود، شهر میاندوآب برگشته و در گلزار شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.