شهید «آصف عباسفام»
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 321975
0
شهید «آصف عباسفام» فرزند بخش علی در سال ۱۳۵۰ در روستای شبیلو شهرستان میاندوآب به دنیا آمد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «آصف عباسفام» فرزند بخش علی در سال ۱۳۵۰ در روستای شبیلو شهرستان میاندوآب به دنیا آمد او اولین فرزند خانواده بود. دوران ابتدایی را در همان روستا و مقطع راهنمایی را در مدرسه باهنر و دبیرستان را در مدرسه امام خمینی در رشتهٔ اقتصاد ادامه داد و عضو بسیج بود. ولی به دلیل علاقه‌اش به دفاع از وطن درس را رها کرده و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، وی دوره آموزشی را در پادگان حر شهرستان خوی به پایان رسانده و بعد از اتمام به لشکر ۳۱ عاشورا پیوست.

در عملیات بسیاری از جمله شلمچه شرکت داشت و برای مأموریت به دزفول و کردستان رفته بود در سال ۱۳۶۷ به تیپ شهدای مکه که بیشترشان هم اهل میاندوآب بودند، پیوست. وی ابتدا مسئول بهداری تیپ شهدای مکه (گردان امام سجاد (ع)) بود.

در اوایل سال ۶۷ جنگ ایران و عراق به صلح انجامید؛ ولی در مناطق مرزی و کردستان، حزب دمکرات با همراهی دیگر کشورها، در اوج قدرت بود. هر روز بر شدت عملیاتشان به پایگاه‌های مرزی افزوده می‌شد. در همین درگیری‌ها شهید آصف عباس فام دچار جراحت شده و به درجه جانبازی نائل شده بود که بعد از مدتی به‌خاطر حس مسئولیت و دفاع از وطن و ناموس، باز هم عازم مناطق مرزی پیرانشهر و اشنویه شده و در تیپ شهدای مکه در واحد اطلاعات و شناسایی و عملیات سپاه به خدمت صادقانه‌اش ادامه داد و سرانجام در بیستم شهریور ۱۳۷۲ در روستای سوجه اشنویه هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.