سیره پیامبر حلال مشکلات است
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
شناسه : 325135
1
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: روش و منش زندگانی نبی مکرم اسلام اگر جهانگیر شود خیلی از مشکلات جهان برطرف خواهد شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سالروز آغاز ولایت امتم زمان(عج)، اظهار کرد: توجّه به نظارت امام زمان(ع) بر رفتارهایمان، اصلی‌ترین راهکار خودسازی و تزکیه نفس است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: توجه به نظارت امام زمان(عج) به ما در رعایت تقوا کمک می کند و این احساس حضور امام زمان، ما را به ظهور ایشان نزدیک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: وجود نورانی پیامبر اکرم (ص)، بزرگترین مایه‌ وحدت در همه‌ ادوار اسلامى بوده و امروز هم مى‌تواند باشد.

جلالی با بیان اینکه اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدسِ بزرگوار، با عاطفه و عشق توأم است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام؛ مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ى مسلمانان بوده و همین محوریت، یکى از موجبات انس دل‌های مسلمین و نزدیکى فِرَق اسلامى با یکدیگر به حساب مى‌آید.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه بزرگترین تبلیغ براى اسلام، شاید همین باشد که ما چهره‌ى پیامبر اسلام را براى بینندگان و جویندگان عالم روشن کنیم، اظهار کرد: بسیار بجاست قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، با روش‌هاى و شیوه‌هاى فرهنگى و هنرى پیچیده‌ى خود، چهره‌ى آن بزرگوار را در اذهان مردمِ بى‌خبرِ عالم مخدوش کنند، مسلمانانِ هنرمند و مطلع و وارد به شیوه‌هاى گوناگون در عالم، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم و مکرّم، کار علمى و فرهنگى و هنرى و تبلیغى بکنند.

وی افزود: ما نباید تنها به نگارش کتب مختلف اکتفا کنیم بلکه باید کار هنرى و تبلیغى را با شیوه‌هاى جدید و با استفاده از روش‌های موجود شروع کنیم و نه فقط در جمهورى اسلامى، بلکه در همه‌ى جهان اسلام، آن را انجام دهیم.

جلالی گفت: روش و منش زندگانی نبی مکرم اسلام اگر جهانگیر شود خیلی از مشکلات جهان برطرف خواهد شد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه در رابطه ارسال رسل در قرآن آمده است که «وَ لَقَد بَعَثنا فِی‌ کُل‌ِّ أُمَّهٍ رَسُولاً أَن‌ِ اعبُدُوا اللّه‌َ وَ اجتَنِبُوا الطّاغُوت‌َ»، اظهار کرد: این دو پیام انبیاء در تمام ادوار تاریخ بوده و الان هم همین است که اول باید راه خدا را شناخت و در آن راه حرکت کرد و دوم اینکه همیشه در حال مبارزه با راه طاغوت و شیطانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز راه سیدالشهدا راه خدا است، تصریح کرد: راه صاحب الزمان(عج) راه خداست و انقلاب اسلامی هم نمادی از این راه سید الشهدا و صاحب الزمان (عج) هست هرکه می خواهد تکلیف خود را با خدا و سید الشهدا و صاحب الزمان (عج) و با انقلابِ برخاسته از راه سرخ سید الشهداء (ع) و راه سبز انتظار صاحب الزمان (عج) یعنی انقلاب اسلامی مشخص کند.

جلالی افزود: راه طواغیت هم امروز راه استکبار جهانی و این شیطان بزرگ که جهان را به خاک و خون می کشد و طغیان کرده و دنیا را به آتش می کشد، است.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: باید این طغیان استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی کنترل شود و نابود شود تا جهان به آرامش برسد.

وی در ادامه به برگزاری رزمایش الی بیت المقدس اشاره و اظهار کرد: اولین رزمایش الی بیت المقدس را خداوند متعال انجام داد و شرکت کنندگان در این رزمایش جهانی هم انبیاء و ملائکه به رهبریت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بود.

جلالی تصریح کرد: ما برای اینکه به معراج برسیم مانند نبی مکرم اسلام باید این سیر را انجام دهیم و بیت المقدس را از دست غاصبان صهیونیستی نجات دهیم.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: ما بسیجیان باید آگاهیمان را از جهان بیشتر کرده و برای رسیدن به بیت المقدس ابعاد چهارگانه خودمان یعنی خودشناسی، خداشناسی، جهان شناسی و دشمن شناسی را باید تقویت کنیم و در این راه سختی که در پیش داریم باید کمر همت را محکم بست.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.