روزانه ۳۶۰ تن گوشت قرمز و سفید در آذربایجان غربی تولید می‌شود
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۴
شناسه : 312237
6
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در کشتارگاه‌های طیور استان روزانه بین 270 تا 300 تن گوشت سفید و در کشتارگاه‌های دام استان نیز 50 تا 60 تن گوشت قرمز استحصال و روانه بازار می‌شود.
پ
پ

امید خلیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار زرین خبر در میاندوآب، اظهار کرد: در سطح استان آذربایجان غربی ۱۲ کشتارگاه صنعتی طیور و ۱۶ کشتارگاه سنتی و صنعتی دام فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: در کشتارگاه‌های طیور استان روزانه بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ تن گوشت سفید و در کشتارگاه‌های دام استان نیز ۵۰ تا ۶۰ تن گوشت قرمز استحصال و روانه بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه مراحل کشتار دام در کشتارگاه‌ها تحت نظارت شرعی و بهداشتی انجام می‌شود، گفت: در همه کشتارگاه‌های استان ناظرین شرعی و بهداشتی فعال بوده و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

خلیل‌زاده تصریح کرد: در کشتارگاه در دو مرحله بازرسی قبل و بعد از کشتار توسط ناظرین بهداشتی و در ادامه نیز توسط ناظرین شرعی، نظارت بر ذبح شرعی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: از مردم و شهروندان عزیز خواهشمندیم فراورده‌های خام دامی موردنیاز را از مراکز مجاز این فراورده‌ها را تهیه کرده و در هنگام خرید نیز به تاریخ تولید و انقضا و نیز مهر تأیید دامپزشکی و برچسب‌هایی که روی فراورده درج شده، نظارت داشته باشند.

 وی گفت: هم چنین شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را با تلفن گویای ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی در جریان بگذارند تا دراسرع‌وقت رسیدگی شود.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.