رشد معنویت و اخلاق از مهم ترین ویژگی های‌ حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود/ اجازه نمی دهیم تهدیدی علیه نظام اسلامی شکل گیرد
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
شناسه : 296549
9
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: دشمنان و ایادی استکبار این را بدانند که امکانپذیر نیست که آذربایجان به رژیم صهیونیستی دیگری تبدیل شود و اجازه نمی دهیم که تهدید علیه نظام اسلامی شکل گیرد.
پ
پ

به گزارش زرین‌خبر،حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ویژگی‌های حکومت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: باید ویژگی‌های حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) ویژگی هایی بارزی داشتند که باید معیار و الگو باشند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه نخستین اقدام پیامبر اکرم(ص) رشد معنویات بود، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در زمانی که اعراب در جاهلیت بودند، اخلاق و معنویات را رشد دادند.

وی با تاکید بر توجه به موضوع فرهنگ، گفت: حتما باید به امر فرهنگ سازی و دینداری و رونق فرهنگ های مثبت در جامعه مانند ازدواج آسان، مواسات و مودت اختصاص یابد.

حسن زاده برپایی عدل و قسط را دیگر شاخصه حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) برشمرد  و با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) با تمام قدرت عدل و قسط را به پا داشتند، تصریح کرد: در حکومت اسلامی باید قوانین به صورت شفاف، مطرح و تبیین شود تا همه مردم‌ به حق و حقوق خود آشنا باشند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اقتدار و عزت دیگر ویژگی برجسته حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود، اظهار کرد: دولت و مسئولان باید در تمام مکان و زمان ها عزت و اقتدار را حفظ کرده و مانند حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) که هیچگاه وابسته به بیگانگان نبود، هیچگاه وابسته به بیگانگاه نباشیم.

وی با اشاره به اینکه رضاخان ملعون بود که کشور را بذل و بخشش می کرد؛ افزود: ولی اکنون دشمنان این را بدانند که اگر کوچکترین ذره ای به خاک ایران اسلامی، نگاه چپ داشته باشند؛ با تمام جان و مال خود از میهن اسلامی دفاع کرده و پاسخی دندان شکن و پشیمان کننده به آنها خواهیم داد و نیروهای مسلح و نظامی و انتظامی ما اعم از ارتش و سپاه و بسیج با تمام توان کوچکترین توطئه را در نطفه خفه خواهند کرد.

حسن زاده با بیان اینکه آذربایجان نه عراق است،؛ نه افغانستان و نه لبنان و نه سوریه، اظهار کرد: دشمنان و ایادی استکبار این را بدانند که امکانپذیر نیست که آذربایجان به رژیم صهیونیستی دیگری تبدیل شود و اجازه نمی دهیم که تهدید علیه نظام اسلامی شکل گیرد.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه مسئولان در خدمت به مردم نباید تعطیلی داشته باشند، گفت: مسئولان نباید خستگی و تعطیلی داشته باشند و همواره باید برای عمران و پیشرفت و آبادانی و تعالی و خدمت به مردم تلاش کنند.

وی هم چنین به اهمیت وقف اشاره و تصریح کرد: وقف از موضوعات مهم است که لازم است مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

حسن زاده در ادامه به روز آتش نشانی اشاه و از خدمات آتش نشانان تقدیر کرده و بر لزوم توجه به این نیروهای جان برکف و دلسوز تاکید و خواستار رسیدگی به مشکلات آنها شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.