رسانه‌ها باید امیدآفرینی را سرلوحه امور قرار دهند
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
شناسه : 319994
8
فرمانده سپاه شهداء آذربایجان‌غربی: فرمانده سپاه شهداء آذربایجان‌غربی گفت: حوزه رسانه بسیار با اهمیت و موثر در همه عصرها و عصر کنونی بوده رسانه‌ها باید امیدآفرینی را سرلوحه امور قرار دهند.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سردار محمدحسین رجبی در اختتامیه جشنواره ابوذر اظهار کرد: حوزه رسانه بسیار بااهمیت و مؤثر در همه عصرها و عصر کنونی بوده و سال‌های اخیر تلاش‌های عرصه رسانه در استان مشاهده شده و تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: جنگ نرم فراتر از اقدامات جنگ سخت است و رسانه قدرتمند تأثیرگذار در اذهان است و رسانه اگر در رسالت خود اقدامات مؤثر انجام دهد، تأثیر مؤثر داشته و اگر خارج از آن باشد، بسیار مخرب و تخریب‌کننده خواهد بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی استان ویژه‌ای بوده و به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای دیگر استانی توسعه‌یافته و با همت‌های بلند مسئولین می‌توانند بیش از این توسعه‌یافته باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: اگر رسانه در بخش امیدآفرینی بیشتر تلاش کند، روح و روان جامعه را بهتر خواهد کرد. رسانه باید مخاطب‌شناسی و ذائقه شناس باشد. اخلاق رسانه‌ای باید توجه ویژه داشته باشد. مهم‌ترین اصل مخاطب‌شناسی است که صاحب رسانه به‌خوبی آن را مدنظر داشته‌باشند.

رجبی گفت: اقدامات پیش‌دستانه، از جمله اقدامات مؤثر رسانه، به‌خوبی نهادینه شده و این امر می‌تواند جلوه خوبی به جامعه دهد. اقدام تهاجمی یکی از مواردی است که در حوزه رسانه باید رعایت شود. دقت در عین سرعت بسیار حائز اهمیت است. اخلاق رسانه‌ای باید رعایت شود و امیدآفرینی سرلوحه اقدامات اصلاحی رسانه در جامعه باشد.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود در عین دقت و اخلاق، امیدآفرین باشد و ذائقه را در مخاطبین ایجاد کند تا باعث امیدآفرینی در جامعه شود.

نقش مؤثر رسانه‌ها در توسعه کشورها

در اختتامیه جشنواره ابوذر، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی بر اهمیت رسانه‌ها در پیشرفت و توسعه کشورها تأکید و اشاره کرد: دولت سیاست‌هایی را برای رشد رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در سطح کشور اتخاذ کرده است.

وی همچنین به آسیب‌ها و تهدیدهای موجود در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این مسائل در همه کشورها می‌توانند وجود داشته باشند.
استاندار آذربایجان غربی، به وجود خط‌قرمزهایی در بخش رسانه در بیشتر کشورها اشاره کرد و گفت: عدم کنترل و زیرساخت‌ها در حوزه رسانه و فضای مجازی می‌تواند به ولنگاری در جامعه منجر شود.

معتمدیان تأکید کرد: در دولت سیزدهم، ساماندهی و تقویت فضای رسانه‌ای در اولویت امور قرار دارد.
معتمدیان همچنین از توسعه شبکه‌های اجتماعی ایرانی خبر داد و اظهار داشت: باتوجه‌به اقدامات مؤثر دولت در حوزه گسترش شبکه‌های اجتماعی هنوز در ابتدای راه هستیم.
وی به استفاده دشمنان از ابزار رسانه‌ای برای ایجاد تجزیه‌طلبی و تأکید بر اهمیت جنگ رسانه‌ای در امنیت ملی اشاره کرد.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه به جنگ اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد جنگ رسانه‌ای و نرم هستیم.

استاندار آذربایجان غربی از وجود پیوندهای نامناسب بین مزدوران داخلی و تلاش‌های آن‌ها برای انجام عملیات روانی منفی و سیاه‌نمایی خبر داد و گفت: نباید از تهدیدها غافل شویم و باید در برابر تولید اخبار منفی و اقدامات دشمنان هوشیار باشیم.

وی به اشاره به اهمیت پیگیری مطالبات به حق و مراقبت از تلاش‌های دشمنان برای ایجاد ناامیدی و بی‌انگیزگی در جامعه بیان کرد: نقدها باید منصفانه باشد و از حمایت‌های لازم و عملی‌تری از اصحاب خواهیم داشت.

در پایان، معتمدیان به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی با وجود اقدامات دشمن اشاره کرد و گفت: این حضور بسیار منحصربه‌فرد بود و جای شکر وجود که مردم با تمام افتخار در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند.

وی به وجود دوقطبی‌های کاذب در استان آذربایجان غربی و تلاش‌های آن‌ها برای خدشه‌دار کردن آرامش مردم اشاره کرد و تأکید کرد: آگاهی مردم در استان بسیار زیاد است و آن‌ها با این اقدامات دشمن مقابله می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی در نهایت گفت: نباید اجازه دهیم فضای استان به جولانگاه مشکلات و منفعت‌طلبان شخصی تبدیل شود و همه مسئولان باید با نگاه واحد به خدمت‌رسانی بپردازند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.