راه اندازی،پیش سردکن گوشت در کشتارگاه دام میاندوآب/ سم پاشی علیه بیماری تب کریمه کنگو در میاندوآب انجام می شود
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۱۶
شناسه : 262165
4

مدیرشبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: خط پیش سردکن گوشت در کشتارگاه دام میاندوآب راه اندازی شده و کشتارگاه نیز موظف شده اند تا از کشتار دام های بدون گواهی سلامت از دامپزشکی، خوددای کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی فتاحی در جلسه کارگروه سلامت شهرستان میاندوآب اظهار کرد: اقدامات لازم برای پیشگیری و مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان انجام گرفته و نیز در حال انجام است.

مدیرشبکه دامپزشکی میاندوآب با بیان اینکه دامداران، قصابان و کسانی که در کشتارگاه ها کار می کنند در خط مقدم مواجه با این بیماری هستند، افزود: در این زمینه به افرادی که در صنعت دام فعالیت دارند، توصیه می کنیم که قبل از انتقال دام به کشتارگاه، حتما آن را سم پاشی کنند تا اثری از کنه که عامل انتقال بیماری است، روی آن نباشد.

وی با اشاره به راه اندازی خط پیش سردکن گوشت در کشتارگاه دام میاندوآب، گفت: پس از ذبح دام، گوشت به مدت 24 ساعت در این مکان نگهداری می شود تا سلامت گوشت تضمین شود.

فتاحی تصریح کرد: هم چنین کشتارگاه های شهرستان موظف شده اند تا از کشتار دام های بدون گواهی سلامت از دامپزشکی، خوددای کنند.

مدیرشبکه دامپزشکی میاندوآب به سم پاشی مناطق پرخطر و کنه خیز در شهرستان اشاره و اظهار کرد: در راستای پیشگیری از انتشار این بیماری، مناطق پرخطری در شهرستان شناسایی و با تامین سم مورد نیاز، سم پاشی می شوند.

وی هم چنین با بیان اینکه با کشتارهای غیرمجاز در میادین و بازارهای سنتی و نیز خیابان ها برخورد می شود، افزود: از مردم تقاضا داریم تا گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه کرده و از تهیه گوشت از کنار خیابان و مراکزی که مورد تایید دامپزشکی نیست خودداری کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.