راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی پرتابل در میاندوآب
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
شناسه : 321345
1
رئیس دانشکده علوم پزشکی میاندوآب خبر داد: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب از راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل در این شهرستان خبر داد.
پ
پ

یوسف روستا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری و تلاش‌های شبانه‌روزی انجام‌گرفته از طریق دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان میاندوآب و مسئولین حوزه سلامت استان دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل در این شهرستان راه‌اندازی شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب با اشاره به جایگاه سلامت به‌عنوان محور اصلی توسعه پایدار و جایگاه ویژه این شهرستان به‌عنوان قطب درمان، افزود: دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل تولید شرکت پایامد الکترونیک مدل SM_HF PLUS بوده و در بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه تمام دیجیتال و از مدل‌های جدید موجود در بازار است، گفت: این دستگاه به‌صورت وای‌فای به سیستم‌های پکس و HIS بیمارستان متصل و تصاویر را انتقال می‌دهد.

روستا با اشاره به اینکه از نظر کیفیت تصاویر نیز FHD است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این دستگاه؛ بیمارستان از نظر اقتصادی از خرید فیلم‌های رادیولوژی گران‌قیمت و داروهای ظهور و ثبوت بی‌نیاز می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب اظهار کرد: برای خرید و تجهیز دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل در این شهرستان ۱۳ میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال از منابع دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هزینه شده است.

وی گفت: ازاین‌پس می‌توان از بیماران اورژانسی بستری در بخش‌های اورژانس، ICU ،NICU بدون جابه‌جایی و انتقال به بخش رادیولوژی عکس رادیولوژی تهیه کرد که خدمتی ارزنده به عموم مردم شریف منطقه به‌ویژه مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق خواهد بود.

موقعیت جغرافیایی میاندوآب، این شهر را تبدیل به محور و نقطه ثقل در منطقه کرده و در این راستا نیز این شهر تبدیل به قطب درمان منطقه شده است و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری در توسعه و تجهیز و اختصاص امکانات است که از جمله محوری‌ترین این امکانات زیرساخت‌های بهداشت و سلامت است که می‌بایست در این شهرستان وجود داشته باشد تا بتواند خدمات مطلوب‌تری به مردم این شهرستان و شهرهای هم‌جوار ارائه دهد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.