رئیس‌جمهور باید خادم جمهور باشد
۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
شناسه : 321943
2
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: در این انتخابات فردی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود؛ این را در نظر داشته باشد که رئیس‌جمهور باید خادم جمهور باشد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: امروز مردم با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی حماسه خلق کردند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: در این انتخابات فردی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود؛ این را در نظر داشته باشد که رئیس‌جمهور باید خادم جمهور باشد.

وی با بیان اینکه مطالبات رهبر معظم انقلاب با رویکرد «خدمت» از دولت آینده است، گفت: رئیس‌جمهور آینده باید به الزاماتی ملتزم باشد و از هم اکنون نیز باید مطالبات رهبر معظم انقلاب از منتخب مردم تبیین شود.

حسن‌زاده با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص)، تصریح کرد: «سَیدُ القَومِ خادِمُهم» که این بیان، پندارهای غلط درباره قدرت و ریاست را در هم می‌شکند و ماهیتی متفاوت از آن ارائه می‌دهد که در فرهنگ اسلامی از آن به «خدمت» تعبیر می‌شود.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به دوگانه خدمتگزاری یا قدرت‌طلبی، اظهار کرد: اهل دنیا از مسئولیت ریاست و مدیریت و امثال اینها برای دنیای خود استفاده می‌کند و ویژگی چنین مکتبی این است که قدرت وزر و وبال برای انسان می‌شود و نمی‌تواند برای مردم کار کند.

وی گفت: اما قدرت در فرهنگ اسلامی یعنی خدمت به مردم، انسانیت و خدمت به ارزش‌های بشری از موضع قوی و به تعبیر بهتر در منطق اسلامی، قدرت، عزت، آبرو و امکانات فقط و فقط برای خدمت به مردم و حرکت‌دادن خود و جامعه و کشور در راه نظام مقدس اسلامی و رسیدن به آرمان‌های بلند انسانی است.

حسن‌زاده با برشمردن ویژگی خدمت در نظام اسلامی، اظهار کرد: اگر قدرت باهدف خدمت برای مردم باشد در آن صورت مصداق عبادت بوده و هرکس نیز در این راه وارد میدان مبارزه شود هر حرف و قدم او حسنه است.

امام‌جمعه میاندوآب تصریح کرد: در مکتب اسلام؛ قدرت و توانایی مدیریت و احراز مناصب مدیریتی و فرصت خدمت، یک نعمت است و شکر این نعمت نیز آن است که با تمام توان در راه خدا استفاده شود.

وی در ادامه به الزامات خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: در زمینه خدمت باید کار جهادی کرد و اجازه نداد تا حواشی بر متن تأثیر بگذارند.

حسن‌زاده با بیان اینکه مبنای کارها باید پیشبرد اهداف انقلاب باشد، اظهار کرد: باید برای این اهداف کار کرد و تلاش و هدف باید این باشد و با آن اهداف تطبیق بکند.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه مسئولان باید در خدمت مردم بوده و مسابقه خدمتگزاری و خدمت‌رسانی به مردم برقرار باشد، تصریح کرد: باید به همه افراد ملت و جامعه خدمت کرد و روحیه خدمتگزاری و تواضع در برابر مردم را همواره حفظ کرد و مردم نیز طعم شیرین خدمت را در کام خود حس کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.