دولت آینده ادامه‌دهنده راه دولت شهید رئیسی باشد
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
شناسه : 322107
2
 امام‌جمعه چهاربرج:  امام‌جمعه چهاربرج گفت: مردم ما انتظار دارند دولت چهاردهم ادامه‌دهنده راه شهید خدمت رئیسی عزیز و شهیدان رجایی و باهنر باشد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: امروز بار دیگر مردم با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی حماسه خلق کردند.

 امام‌جمعه چهاربرج در ادامه با اشاره به تعهدات رئیس‌جمهور منتخب باخدا و مردم، افزود: برنامه هفتم که ترجمان سیاست‌های کلی رهبر حکیم انقلاب اسلامی است توسط مجلس انقلابی و دولت شهید رئیسی تهیه و آماده شده و باید اجرا شود.

 وی با بیان اینکه اولین شرط در اجرای برنامه‌ها، انتخاب همکاران و همراهان انقلابی و امین و کارآمد است، گفت: این ویژگی‌ها در بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی آمده است که از آن جمله می‌توان به عدم زاویه با انقلاب، امام و نظام، عدم دلدادگی و دلبستگی به دشمن، التزام به شریعت در کلام، رفتار و منش و نحوه مدیریت اشاره کرد.

 جلالی با اشاره به اینکه مردم ما انتظار دارند دولت چهاردهم ادامه‌دهنده راه شهید خدمت رئیسی عزیز و شهیدان رجایی و باهنر باشد، تصریح کرد: مذاکره یک راهکار برای رفع تحریم است؛ اما مهم‌تر از آن خنثی‌سازی تحریم است که در دولت سیزدهم، موردتوجه قرار گرفت و اقدامات مهمی در این راستا انجام شد که یکی از راهبردهای خنثی‌سازی تحریم، جلوگیری از زمینه‌های تشدید تحریم است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه دولت چهاردهم قرار گیرد.

 وی در ادامه با برشماری برخی دلایل مشارکت کم، اظهار کرد: این مسئله، جوابی دوسطحی و دولایه‌ای دارد که در واکاوی علل کاهش مشارکت، دو عامل باقی‌ماندن حسّ اعتراض و عدم‌الفتح در جنگ روایت‌ها را می‌توان اشاره کرد.

 امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه علت اصلی کاهش مشارکت را در نارضایتی اقتصادی می‌توان جستجو کرد نه در مسائل سیاسی و مشروعیت اصل نظام، افزود: نارضایتی اقتصادی حاصل از عدم‌الفتح در جنگ روایت‌ها است؛ زیرا علی‌رغم مجاهدت‌های موفق شهید رئیسی، هنوز برای مردم امید لازم محقق نشده است.

 جلالی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: عاشورا، صحنه معرفی دو نوع اسلام بوده و این همه اهمیت که در زمینه‌های مختلف مانند اشک ریختن، ذکر مصیبت، مجلس عزا و غیره به آن داده شده؛ رازی دارد.

 وی با بیان اینکه در عاشورا از سنین و اقشار مختلف، از بچه شش‌ماهه تا پیرمرد ۹۰ساله و از دختربچه‌ها تا خانم‌های مسن و سالخورده در میدان حاضر بودند، تصریح کرد: یکی از اهداف آن حضرت این است که می‌خواهند عاشورا آیینه تمامْ‌نمای دو نوع اسلام باشد و آن حضرت می‌خواهد تمام قامت دو اسلام را معرفی کند تا مسئله‌ای را که در اسلام پیش‌آمده بود حل کند و در واقع آن حضرت به دنبال حل یک مسئله اساسی است و برای این کار دعوت می‌کند و تربیت می‌نماید.

 امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر برگزاری پرشور مراسم‌های عزاداری و تبیین اسلام ناب محمدی (ص) در ایام محرم، گفت: عزاداری‌هایمان خداپسند و حسین پسند بوده و این را بدانیم که امام حسین (ع) برای نماز و اسلام و شریعت خیلی اهمیت می‌داد.

 وی با بیان اینکه مداحان عزیز در مداحی‌ها خود از اشعار بصیرت دهنده استفاده کنند، افزود: از علما باید در دسته‌های عزاداری استفاده کرده؛ تا به شور حسینی جهت دهند و عاشورا و کربلا و آرمان امام حسین (ع) را تبیین کرده و خواهران و مادران مکرمه نیز رعایت اصول اسلامی و شئون عفیفانه را در تجمعات داشته باشند.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.