دفاع مقدس فرصت‌های زیادی را برای ایران خلق کرد
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
شناسه : 325137
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: ایران اسلامی جنگ هشت ساله را تبدیل به فرصت کرد و نقاط ضعف و قدرت خود را شناخت و توانست در عرصه نظامی و بازدارندگی خود را نقطه مطلوبی برساند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است.
امام جمعه چهاربرج با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد آموزش و پرورش و با بیان اینکه «برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است»، افزود: به همین دلیل حضرت آقا علاوه بر تاکید بر لزوم ثبات در مدیریت آموزش و پرورش و انتصابات بر پایه شایسته‌سالاری، بر اهمیت «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» بارها تأکید کرده و می فرمایند که «در باب آموزش‌وپرورش، یک سرفصل که از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی تحول است».
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم توسعه کشور، نویدبخش تحولات بزرگی در نظام آموزشی و پرورشی کشور هستند، گفت: در این برنامه، هفت ماموریت کلیدی برای دولت در نظر گرفته شده و هدف نهایی آن هفت ماموریت ، ارتقای عدالت آموزشی، تقویت مهارت‌ها و ایجاد «مدرسه الگو» به عنوان الگوی مطلوب برای مدارس ایرانی است.
جلالی با اشاره به اینکه مدارس بزرگترین دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و هر مدرسه‌ای یک ایران کوچک است، تصریح کرد: مدیر مدرسه راهبری‌ترین مدیر برای ساختن آینده هر کشور است و لذا نباید از مدرسه غفلت کنیم و بازگشت به مدرسه را علاج حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بدانیم.
امام جمعه چهاربرج با تاکید بر اینکه تربیت انقلابی در مدرسه انقلابی محقق خواهد شد، اظهار کرد: به گفته‌ رهبر انقلاب دستگاه‌های تربیتی اگر توانستند این نسل رو به رشد و نسل نوخاسته را به شکل درست تربیت کنند، این حرکت انقلاب، سریع‌تر و پرشتاب‌تر پیش خواهد رفت.
وی افزود: تلاش بی‌وقفه برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین و مبانی نظری آن و تلاش برای تکمیل و ارتقاء این اسناد، چه در عرصه‌های کلان و چه در عرصه‌ی اجرا و مدرسه‌داری از ضروریات این جهاد و مقاومت تربیتی است.
جلالی گفت: آموزش و پرورش باید هم در برنامه ریزی و هم در سازماندهی و هم راهبری و نظارت، اصل تربیت انقلابی و اسلامی دقت نظر داشته باشد.
امام جمعه چهاربرج در ادامه به تقارن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: رسالت تمام انبیا، دعوت به عبودیت و در کنار آن، مبارزه با طاغوت بوده و هست و این رسالت ، به عنوان اساس دعوت رهبران الهی، بدان جهت است که اگر پایه‌هاى عبودیت الله و توحید محکم نشود، طاغوت‌ها طرد نمی شوند و هیچ برنامه اصلاحى قابل پیاده کردن نیست.
وی با بیان اینکه عبودیت و مبارزه با طاغوت لازم و ملزوم یکدیگر هستند، افزود: عبودیت در متن خود، مبارزه و اجتناب از طاغوت داشته و ملاک اعتقاد حقیقی به خدا برای همه ادیان آسمانی، یک امر محوری بوده و آن تقابل با این اربابان است.
جلالی اظهار کرد: همه‌ی اهل کتاب‌ها می‌توانند ادعا کنند جز خدا کسی را نمی‌پرستند، چون ایمان امری قلبی و درونی است؛ اما آنچه را که عینیت و واقعیت پیدا می‌کند و غیرقابل انکار و حاشا است، مسئله «أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ» است یعنی هرکسی می‌خواهد در لباس هر دین باشد، ملاک صداقت ایمانی‌اش این است که در مقابل اربابان عالم بایستد.
جلالی تصریح کرد: اربابان به تناوب تاریخی، روزی فرعون، قیصر و کسرا است؛ زمانی ابوسفیان و معاویه و یزید؛ در عصری هارون و مأمون و متوکل عباسی؛ زمانی صدام و حامیان او و اکنون آمریکا و اسرائیل بوده و واقعا امروز ملاک شرافت و عزت و انسانیت، مسئله فلسطین و غزه است.
وی با اشاره به اینکه صدّام از اوّلِ کار با آمریکاهیچ‌گونه تضاد منافع نداشت، تصریح کرد: خود آمریکایی‌ها ادّعا کردند که سازمان سیا آمریکا از اوّل در کودتای بعثی‌ها در عراق در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی نقش داشته است.
امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه صدّام طمع ارضی به کشور ما داشت و آمریکا هم با تشکیل نظام جمهوری اسلامی مخالف بود و می‌خواست حکومت طاغوتیِ دست‌نشانده را برگرداند، اظهار کرد: این منافع با هم گره خوردند و در سال ۱۳۵۹ وقتی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد و آمریکایی‌ها کمک خودشان را به او روز به روز بیشتر کردند و حتّی سازمان ملل را زیر فشار خود به انحای مختلف به حمایت از صدّام وادار کردند.

جلالی با اشاره به اینکه صدام با جنگ تحمیلی در زمین آمریکا بازی کرد و توانست به نفع آن‌ها هشت سال انقلاب اسلامی را به جنگ مشغول کند، افزود: اگر انقلابِ یک کشوری در اوّلِ کار، مبتلا به چنین جنگ خونینی نشود، مجال بازسازی و مجال کارهای بزرگ برای آن وجود دارد و صدّام هشت سال از بهترین اوقات ما را به نفع آمریکا مشغول کرد؛ برای این‌که منافعشان به هم گره خورده بود.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی این تهدید را تبدیل به فرصت کرد و نقاط ضعف و قدرت خود را شناخت و توانست در عرصه نظامی و بازدارندگی خود را نقطه مطلوبی برساند، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از قدرتهای مطرح در جهان معرفی می شود که امثال صدام نه بلکه اربابان آنها هم از ایران اسلامی واهمه و ترس دارد.
امام جمعه چهاربرج با تاکید بر حفظ روحیه دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا روحیه آ« جوانان و انگیزه های آنها و روحیه معنوی و ولایت پذیری انها را به نسل امروز معرفی کنیم.
جلالی افزود: با حفظ خاطرات و وصیتنامه های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس مد نظر بوده و در این زمینه کوتاهی نکنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند با هزاران اثر هنری می‌توان با اقتباس از خاطرات دفاع مقدس ساخت.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب گنجینه دفاع مقدس را معدن طلا و جواهر می‌دانند، اظهار کرد: این خاطرات رگه‌های طلایی است که امروز مکشوف گشته‌اند و می‌توان به عنوان یک فرصت، آن را غنیمت دانست و نهایت استفاده را از آن برد.
امام جمعه چهاربرج افزود: رهبر معظم انقلاب موضوع دفاع مقدس و جلوگیری از فراموشی آن را بسیار با اهمیت می‌دانند و در واقع تقریظ‌های رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس، دلواپسی از یک فراموشی بزرگ است که حافظه ملی‌مان از یاد و نام قهرمانانمان خالی نشود و اسطوره‌های واقعی‌مان را برای ادامه درست مسیر، قدر بدانیم.
وی با اشاره به حکمت‌های عنایت ویژه رهبر حکیم انقلاب بر آثار دفاع مقدسی، گفت: ضرورت نهادینه کردن ارزش‌های متعالی تجلی‌یافته در دوران دفاع مقدس و استفاده از آن برای بیمه کردن مملکت در مقابل انواع هجمه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، معرفی الگوهای عینی، نزدیک و ملموس به نسل جوان، تعالی و حظّ معنوی از حال و هوای موجود در فضای دفاع مقدس در جهت احیاء و تثبیت ارزش‌هاو دمیدن روحیه خودباوری و «ما می‌توانیم» و آگاهی از گذشته بسیار پرافتخار دفاع مقدس از آن جمله هستند.
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.