در افق 1404 باید قدرت برتر منطقه شویم/ نباید مسائل حاشیه ای را مطرح و از مسائل اصلی غافل شد/ نگذارید میاندوآب به دست انسان های نااهل بیفتد و با برنامه ریزی نیروهای انقلابی را به حاشیه برانند/حاشیه سازان به فکر خدمت به مردم باشند
۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
شناسه : 263148
8

 امام جمعه میاندوآب گفت:  بر اساس سند توسعه چشم انداز 20 ساله 1404 کشور باید به توسعه فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی رسیده و در بین کشورهای منطقه قدرت اول باشد و مسئولان نیز باید از آن تبعیت کرده و آن را عملی کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب با اشاره  به تدوین سند توسعه چشم انداز 1404 در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: این سند، دومین قانون کشور پس از قانون اساسی است و همه ملزم به رعایت آن و حرکت در راستای دست یابی به اهداف آن هستند.

وی افزود: بر اساس سند توسعه چشم انداز 20 ساله 1404 کشور باید به توسعه فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی رسیده و در بین کشورهای منطقه قدرت اول باشد و مسئولان نیز باید از آن تبعیت کرده و آن را عملی کنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه هر کس در مقابل این سند بایستد، در واقع در مقابل دستور رهبری و نظام ایستاده است، گفت: متاسفانه عده ای می گویند که نگویید می خواهیم قدرت برتر منطقه باشیم که در انقلاب نیز سابقه دارند و از یاران انقلاب هستند ولی نمی دانیم این گفته های آنها برچه اساسی است.

حسن زاده با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه چالش هزینه دارد اما هزینه سازش به مراتب بالاتر است، تصریح کرد: هزینه چالش، شش موشک بود ولی هزینه سازش، تامین یک چهارم بودجه سالانه آمریکا مانند عربستان، سلطه پذیری، تبعیت از آنها، گوش کردن به خواسته های دشمنان است که به مراتب هزینه ای بالاتر از شش موشک دارد.

وی با توصیه به افراد مختلف مبنی بر اینکه نباید مسائل حاشیه ای را مطرح و از مسائل اصلی غافل شد، اظهار کرد: از کسانی که هر هفته با طرح یک موضوع حاشیه ای، اذهان عمومی را مشغول می کنند و در جامعه چالش ایجاد می کنند  تقاضا داریم به جای این کارها به مردم خدمت کرده و به فکر اشتغال جوانان، رونق تولید و بهبود معیشت و اقتصاد جامعه باشند.

امام  جمعه میاندوآب با انتقاد از برگزاری همایش منافقان در فرانسه و با تاکید بر لزوم پاسخ قاطع و کوبنده به این اقدامات و محکوم کردم آنها از سوی دستگاه دیپلماسی کشور، افزود: تاریخ فرانسه، پر از دشمنی با ایران است و اکنون نیز برای منافقان و جنایتکاران همایش برگزار می کنند ولی متاسفانه دریغ از یک بیانیه علیه این اقدام و نیز ما با توتال فرانسه قرار داد می بندیم که 30درصد آن به فرانسه، 50 درصد به چین و حدود 19 درصد به ما رسید.

حسن زاده گفت:یکی از سرداران سپاه در تلویزیون نیز به صراحت اعلام کرد که نمی دانیم این قرارداد چه زمانی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند، نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد، تصریح کرد: من نیز به شما می گویم نگذارید میاندوآب به دست نااهلان بیفتد، حواس خود را جمع کنید، نگذارید با برنامه ریزی نیروهای انقلابی را به حاشیه برانند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید اتحاد و همدلی خود را حفظ کرد، افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند که مردم شغل می خواهند، رونق تولید می خواهند باید حرف های اختلاف افکن را کنار گذاشت و با همدلی به مردم خدمت کرد.

حسن زاده هم چنین با اشاره به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان و با تاکید بر تلاش در حوزه فرهنگ دانش آموزی، کودکان، نوجوانان و جوانان، گفت: باید در پیش دبستانی و مهدکودک ها، درس انسانیت و اخلاق اسلامی و درس دین آموخت.

وی با بیان اینکه کودکان مانند مزرعه ای هستند که هر چه در آن بکاری، آن نتیجه را می دهد، تصریح کرد: متاسفانه بعضا شنیده می شود که در برخی جاها در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها به جای اینکه به کودکان درس دین، قرآن، آموزه های اهل بیت(ع) بیاموزند، رقاصی یاد می دهند و خوانندگی می آموزند که جای تاسف دارد و نباید اینگونه خیانت کرد.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به طرح برخی مسائل حاشیه ای در مورد اینکه داخل خودرو، حریم خصوصی نیست، اظهار کرد: عده ای جاهل و نادان می خواهند کشور را به هم بریزند، در حال در قانون اساسی گفته شده است که داخل ماشین حریم خصوصی نیست.

حسن زاده به روز عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و گفت: حجاب یکی از ضروریات دین است و باید در همه شئون رعایت شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.