خرید ۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان در میاندوآب
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 322515
4
 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:  مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط مراکز خرید تضمینی در این شهرستان به ۶۳ هزار و ۲۴۷ تن رسیده است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به اینکه روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان در میاندوآب همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از اوایل تیرماه در شهرستان میاندوآب مانند سایر شهرهای کشور آغاز شده و همچنان نیز در مراکز خرید تضمینی گندم ادامه دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۳ هزار و ۲۴۷ تن گندم توسط مراکز خرید تضمینی گندم این شهرستان از کشاورزان منطقه خریداری شده است که با ادامه روند فعلی این میزان در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

 وی گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برداشت و خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه در شهرستان میاندوآب اندیشیده شده و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 مقدم با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود، تصریح کرد: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول گندم رفته است.

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به فعالیت مراکز خرید تضمینی غلات و کلزا به‌صورت همه‌روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب، اظهار کرد: مراکز خرید تضمینی محصول تولیدی کشاورزان منطقه را دریافت کرده و در راستای حمایت از زارعین نیز کارشناسان جهاد کشاورزی، عاملین تشخیص و ذیحسابی با حضور تمام‌وقت در مراکز خرید بر روند خرید تضمینی نظارت دارند.

 وی افزود: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان و منطقه بوده و کشاورزی نیز از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی میاندوآب به شمار می‌رود.

 مقدم با بیان اینکه میاندوآب نقش مهمی در امر تولید محصولات کشاورزی در استان و منطقه ایفا می‌کند، گفت: به دلیل پایش‌های مستمر مزارع توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و توجه کشاورزان به مشاوره‌های آنها، بیماری زنگ زرد و کنترل و مدیریت آفت سن در مزارع غلات؛ شاهد تولید گندم باکیفیت نانوایی بالا در شهرستان میاندوآب هستیم.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.