خرید ۴۹ هزار تن گندم از کشاورزان در میاندوآب
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
شناسه : 322404
3
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون 4۹ هزار تن گندم از کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری شده است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به ادامه روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان در میاندوآب، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از اوایل تیرماه در شهرستان میاندوآب آغاز شده و همچنان در مراکز خرید گندم ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برداشت و خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این شهرستان اندیشیده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزود: تاکنون ۴۹ هزار تن گندم از کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری شده که این رقم در روزهای آتی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است، گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در سطح شهرستان؛ پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود.

مقدم با اشاره به فعالیت مراکز خرید تضمینی غلات و کلزا به‌صورت همه‌روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب، تصریح کرد: مراکز خرید تضمینی محصول تولیدی کشاورزان منطقه را دریافت کرده و در راستای حمایت از زارعین نیز کارشناسان جهاد کشاورزی، عاملین تشخیص و ذیحسابی با حضور تمام‌وقت در مراکز خرید بر روند خرید تضمینی نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان و منطقه بوده و کشاورزی نیز از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی میاندوآب به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه میاندوآب نقش مهمی در امر تولید محصولات کشاورزی در استان و منطقه ایفا می‌کند، اظهار کرد: به دلیل پایش های مستمر مزارع توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و توجه کشاورزان به مشاوره های آنها، بیماری زنگ زرد و کنترل و مدیریت آفت سن در مزارع غلات؛ شاهد تولیدگندم با کیفیت نانوایی بالا در شهرستان میاندوآب هستیم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.