خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان در میاندوآب
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 322195
3
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۲۸ هزار و ۲۱ تن گندم از کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری شده است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان در میاندوآب، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از اوایل تیرماه در شهرستان میاندوآب آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره با بیان اینکه جلسات مرتبط با این موضوع تشکیل و تمهیدات لازم نیز برای برداشت و خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این شهرستان اندیشیده شده است، تصریح کرد: تاکنون ۲۸ هزار و ۲۱ تن گندم از کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری شده است.

وی گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته و با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود.

مقدم با اشاره به فعالیت مراکز خرید تضمینی غلات و کلزا به‌صورت همه‌روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب، تصریح کرد: مراکز خرید تضمینی محصول تولیدی کشاورزان منطقه را دریافت کرده و در راستای حمایت از زارعین نیز کارشناسان جهاد کشاورزی، عاملین تشخیص و ذیحسابی با حضور تمام‌وقت در مراکز خرید بر روند خرید تضمینی نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان و منطقه بوده و کشاورزی نیز از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی میاندوآب به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه میاندوآب نقش مهمی در امر تولید محصولات کشاورزی در استان و منطقه ایفا می‌کند، اظهار کرد: کشت غلات اعم از گندم، جو و کلزا نیز در این شهرستان از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار بوده و برای تأمین نیاز منطقه و کشور موضوع مهمی به شمار می‌رود و در این راستا نیز گندم یکی از محصولات مهم و استراتژیکی است که در میاندوآب کشت می‌شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.