خرید ۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان در میاندوآب
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 322033
3
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۶۸۲ تن گندم از کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری شده است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، با اشاره به اینکه میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان و منطقه است، اظهار کرد: کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی میاندوآب بوده و این شهرستان نقش مهمی در امر تولید محصولات کشاورزی در استان و منطقه ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه کشت غلات اعم از گندم، جو و کلزا در این شهرستان از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است، گفت: کشت و برداشت محصولاتی مانند گندم برای تأمین نیاز منطقه و کشور موضوع مهمی بوده و در این راستا نیز گندم یکی از محصولات مهم و استراتژیکی است که در میاندوآب کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است، افزود: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود.

مقدم با بیان اینکه تمهیدات لازم نیز برای برداشت و خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این شهرستان اندیشیده شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۶۸۲ تن گندم از کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: مراکز خرید تضمینی غلات و کلزا، همه‌روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب، محصول تولیدی کشاورزان منطقه را دریافت کرده و در راستای حمایت از زارعین نیز کارشناسان جهاد کشاورزی، عاملین تشخیص و ذیحسابی با حضور تمام‌وقت در مراکز خرید بر روند خرید تضمینی نظارت دارند.

مقدم تصریح کرد: با توجه بارش‌های مناسب بهاره و بازدیدهای مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی از مزارع و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان، مزارع گندم این شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار است.

میاندوآب دارای حدود ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.