حمایت بنیاد مستضعفان از طرح های کارآفرینی/ پرداخت وام 2میلیارد تومانی به کارآفرینان مناطق محروم
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
شناسه : 265518
9

رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی کشور در سفر به آذربایجان غربی، از حمایت این نهاد از طرح های کارآفرینی در روستاها خبر داد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، بنیاد مستضعفان و جانبازان یکی از مجموعه های اقتصادی، اجتمای و فرهنگی کشور است که در 9 اسفند 1357، در پی صدور فرمانی از امام خمینی(ره) تأسیس شد.

پیرو صدور فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ه) در سال 1357 خطاب به شورای انقلاب، بنیاد مستضعفان زیر نظر هئیت منتخب از سوی امام (ره ) تاسیس و نیز در سال 1367 با صدور فرمانی از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر وقت، نام بنیاد مستضعفان به بنیاد جانبازان تغییر یافت.

در سال 1368 نیز با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی نام این نهاد به بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی تغییر یافت و با تدبیر معظم له، خدمت به هر دو قشر با تاکید و اولویت خدمت به عزیزان جانباز در دستور کار بنیاد قرار گرفت.

در سال 1383 با موافقت مقام معظم رهبری، ماموریت و سازمان امور جانبازان در پی ایجاد تشکیلات جدید تحت عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران به آن نهاد انتقال یافت و نام این نهاد به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تغییر یافت.

در ماده 6 اساسنامه بنیاد مستضعفان، اهداف كلي بنياد کمک به ارتقاء سطح زندگی مادی, معنوی و فرهنگی مستضعفان و محرومین جامعه همراه با اداره بهینه دارائیهای تحت پوشش و با حضور مؤثر در صحنه‌هاي اقتصادي در چارچوب سياستهاي كلي نظام عنوان شده است.

هم چنین در ماده هشت نیز وظایف بنیاد مستضعفان در دو بخش فعالیت های اقتصادی و کمک به محرومان به شرح ذیل عنوان شده است.

الف) وظايف كلي در زمينه فعاليتهاي اقتصادي :
– تقويم و حفظ و اداره اموال و در صورت نياز تبديل آنها به داراييهاي مولد.
– حفظ اشياء،اسنادومدارك‌تاريخي وبهره‏برداري ازآنها درجهت رشد فرهنگي‌كشور.
– اداره بهينه‏ واحدهاي‏ اقتصادي،‌ ادغام‏ و تبديل‏ و توسعه‏ آنها با هدف حضور در صحنه‏هاي داخلي و بين‏المللي.
– توسعه توان اقتصادي بنياد و نيز انجام فعاليتهاي توليدي وخدماتي به منظور افزايش توليد ملي، كسب درآمد، توسعه فضاي رقابتي و كمك به اجراي اهداف و سياستهاي دولت جمهوري اسلامي ايران.
ب ) وظايف كلي كمك به محرومان :
– انجام فعاليتهاي امدادي وعام‏المنفعه بمنظور كاهش محروميت مستضعفان در چارچوب تدابير ابلاغي مقام معظم رهبري

از سوی دیگر با توجه به وظایف بنیاد مستضعفان، می توان نقش این نهاد انقلابی را در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاثیرگذار و مهم ارزیابی کرد که می تواند در راستای کارآفرینی، تولید و اشتغال و در نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی قدم های خوبی را بردارد.

حمایت بنیاد مستضعفان از طرح های کارآفرینی

در این زمینه  رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی کشور در سفری که به آذربایجان غربی داشت، از حمایت این نهاد از طرح های کارآفرینی در روستاها خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با استاندارها امضا کرده ایم، کسانی که در روستاها کار آفرینی کنند، از طریق بانک سینا تسهیلات اعطا می کنیم.

محمد سعیدی کیا اظهار کرد: این افراد می توانند با ارائه طرح توجیهی به بانک و استانداری و تصویب و تایید آن طرح از وام یارانه دار استفاده کنند که از 18 درصد سود بانکی، پنج درصد سود بانکی را بنیاد علوی، پنج درصد را هم معاونت نقاط محروم ریاست جمهوری داده و کارآفرین تنها هشت درصد سودبانکی را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه هم سال گذشته و هم امسال 700 میلیارد تومان وام به مردم می دهیم، افزود: برای هر استان 200 میلیاردریال و بر هر فرد هم تا 20 میلیارد ریال پرداخت وام امکان پذیر است.

سعیدی کیا با تاکید بر اینکه مردم باید به صحنه آمده و کارگردان صحنه های اقتصادی کشور باشند، تصریح کرد: مردم باید به صحنه آمده و برای  تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و تولید و کارآفرینی تلاش کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.