مراقب تبلیغات دروغین دشمنان باشیم
۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
شناسه : 321604
2
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: باید هوشیاری خود را حفظ کرده و فریب تبلیغات دروغین دشمنان را نخوریم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: این انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و یکی از ویژگی‌هایی که برای رئیس‌جمهور آینده مطرح می‌شود این است که رئیس‌جمهور باید جهادی باشد.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه در فرهنگ دینی جهاد اقسامی دارد که رئیس‌جمهور آینده باید دارای آن شرایط باشد، افزود: اقسام جهاد و ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز انقلاب در بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره شده است.

وی از جهاد اکبر به‌عنوان نخستین قسم از جهاد نام برد و گفت: این نوع جهاد همان جهاد مبارزه با نفس است که در روایات نیز به آن اشاره شده است.

حسن‌زاده از جهاد اصغر به‌عنوان دیگر قسم از جهاد نام برد و تصریح کرد: این نوع جهاد هم جهاد و مبارزه با کفار و مشرکین بوده و در قرآن کریم نیز بر آن اشاره و تأکید شده است.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه به جهاد کبیر اشاره و تصریح کرد: جهاد کبیر یعنی اطاعت‌نکردن از دشمن در میادین مختلف از جمله در میدان سیاست، میدان اقتصاد، میدان فرهنگ و هنر و غیره و این نوع جهاد نیز در قرآن به آن اشاره شده است.

وی از جهاد صغیر به‌عنوان نوع دیگری از جهاد نام برد و گفت: از جهاد صغیر به‌عنوان خدمت به خلق و گره‌گشایی از کار مردم یاد می‌کنند و در آیات و روایات نیز به آن اشاره و تأکید شده است.

حسن‌زاده اظهار کرد: جهاد افضل که در روایات جهاد رسانه‌ای و جهاد اجتماعی و رعایت حق‌الناس از مصادیق آن هستند؛ جهاد خانواده داری، جهاد علمی و جهاد اعظم از دیگر قسم‌های جهاد هستند که در قرآن کریم، آیات و روایات به آن اشاره شده است.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: باتوجه‌به تعالیم دینی و انقلابی ما؛ رئیس‌جمهور آینده علاوه بر جهادی بودن باید دشمن‌شناس و اهل مبارزه با دشمن بوده و نترس و شجاع باشد و در مذاکره؛ دشمن را دوست نپندارد؛ بلکه آنها را دشمن بداند که به دنبال امتیازگیری و زورگویی هستند.

وی هم چنین با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم و با تأکید بر اینکه همه باید برای این عید دست‌به‌کار شوند، گفت: اطعام غدیری یکی از سنت‌های حسنه است که نباید فراموش شود و همه مؤمنان و مسلمانان می‌توانند در این کار خیر سهیم شوند.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: برکت خون، قلم و قدم علما و شهدای روحانی است که اسلام به دست ما رسیده است و اکنون باید حواس خود را جمع کرده و قدر علما و روحانیون خود را بدانیم.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از ابزار تبلیغ وارد میدان شده است، افزود: باید هوشیاری خود را حفظ کرده و فریب تبلیغات دروغین دشمنان را نخوریم.

انتهای خبر/

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.