جهاد تبیین خنثی‌کننده جنگ ترکیبی دشمنان است
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
شناسه : 326189
0
 امام‌جمعه چهاربرج:  امام‌جمعه چهاربرج گفت: باید برای همگان تبیین شود که در شرایط کنونی مدل جنگ دشمنان جنگ ترکیبی شامل جنگ رسانه‌ای، تبلیغی، اطلاعاتی، جریان‌سازی، عملیات روانی است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اینکه ایران اسلامی ام‌القرای مقاومت است، اظهار کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در جایگاه رأس مقاومت در کل جهان، از نقاط مختلف و به اشکال مختلف مورد تهاجم قرار گرفته؛ اما مقتدرانه هم از خود و هم از بی‌کران مقاومت از آسیا تا اروپا و آمریکا دفاع کرده و بر اساس تدبیر جامعی، آنان را به فضای مقاومت پیشرو و فعال (تهاجمی) رهنمون ساخته است.

 امام‌جمعه چهاربرج افزود: دشمنان برای مقابله با اقتدار ایران اسلامی در حال توطئه و برنامه‌ریزی بوده و در این راستا تلاش می‌کنند چند مسئله را در درون نظام ایجاد کرده و توسعه دهند.

 وی گفت: افزایش فشار اقتصادی از طریق تحریم‌های تصاعدی، افزایش مطالبات مردمی خصوصاً در مواردی که کشور زیرساخت لازم برای آن‌ها را نداشته و پاسخگویی به این مطالبات موکول به تعامل با سایر کشورها است، ایجاد بحران‌های خبری در داخل از طریق انتشار اخبار جعلی و محرک و تولید ترس همگانی از ورود کشور به جنگ وسیع در مقیاس جهانی با عملیات تولید فشار افکار عمومی و تولید سؤالات غیرحقیقی در حوزه مقاومت نسبت به دولت جمهوری اسلامی از رویکردها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای دست‌یابی به اهدافش است.

جلالی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین بسیار ضروری و مهم است، تصریح کرد: باید برای همگان تبیین شود که در شرایط کنونی مدل جنگ دشمنان جنگ ترکیبی شامل جنگ رسانه‌ای، تبلیغی، اطلاعاتی، جریان‌سازی، عملیات روانی و در صورت موفقیت نظامی بوده و حتی دشمن سعی دارد تهاجم ادعایی خود در پاسخ به عملیات وعده صادق ۲ را به‌گونه‌ای طراحی نماید که منجر به خیزش مردم علیه حاکمیت شود.

 امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه برای اجرایی‌شدن جنگ ترکیبی ظرفیت‌های آسیب‌رسان داخلی هم به کمک ضدانقلاب خارج‌نشین آمده است، گفت: تمامی اقدامات احتمالی دشمن مشروط به پیام‌های رفتاری جامعه (همراهی یا عدم همراهی با نظام) بوده و اتحاد داخلی و یکپارچگی و وفاق ملی حول محور پایداری نظام اسلامی تنها راه عبور از شرایط فعلی است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی همگان وظیفه دارند در قبال حمایت از رهبری معظم انقلاب و حاکمیت اسلامی به گونه‌ای عمل کنند که رأس هرم مقاومت دچار آسیب نگردد.

 جلالی با تأکید بر اینکه باید در رابطه با ایجاد یکپارچگی و اتحاد در داخل کشور تلاش نموده و در راستای این هدفِ والا تبلیغ کنیم، افزود: باید توجه داشته باشیم که به لطف و عنایت الهی، پیروزی نهایی و محتوم از آن امت اسلامی و جبهه مقاومت خواهد بود و اما در این راه از دادن شهدا چاره‌ای نیست که اخیراً هم خبر شهادت سید هاشم صفی‌الدین ما و جبهه مقاومت را داغدار کرد.

 وی در ادامه با اشاره به چهارم آبان سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش قانون خفت‌بار کاپیتولاسیون توسط رژیم شاهنشاهی، اظهار کرد: کاپیتولاسیون یعنی مصونیت مستشاران آمریکایی از پیگرد قضایی در ایران که امام خمینی (ره) با آن به مبارزه پرداختند.

 امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه کاپیتولاسیون از نظر حقوقی، قراردادهایی است که به‌موجب آن، اتباع یک کشور در قلمرو دولتی دیگر مشمول قوانین قضایی کشور خود باشند، افزود: در رژیم پهلوی نیز لایحه کاپیتولاسیون یعنی مصونیت مستشاران آمریکایی از پیگرد قضایی در ایران بود که حضرت امام خمینی (ره) ضمن ابراز ناراحتی شدید و تأثرات قلبی، در سخنانی تصویب این لایحه را مصیبتی بزرگ برای اسلام و مسلمانان دانسته و آن را مخالف با اسلام و قرآن توصیف و اعلام عزای عمومی کردند.

 جلالی گفت: امضای قرارداد کاپیتولاسیون در نظر امام خمینی (ره) به منزله سند بردگی ملت ایران، پایمال‌شدن حیثیت ارتش و دادگاه‌های ایران بود که رژیم ستم‌شاهی پس از این سخنرانی، امام خمینی (ره) را بازداشت و به ترکیه تبعید کرد.

 امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: از پیامدهای این لایحه، افزایش حضور و جرم و جنایت امریکایی‌ها در ایران و به دنبال آن نفوذ فرهنگ غربی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کاپیتولاسیون در اردیبهشت ۱۳۵۸ به طور رسمی لغو شد.

 وی با اشاره به حکمت قیام امام راحل (ره) علیه کاپیتولاسیون، اظهار کرد: مبارزات امام راحل (ره) سه اصل مبارزه با استعمار خارجی، مبارزه با استبداد داخلی و دفاع از استقلال و اسلامیت کشور را داشت که هر سه اصل در طول مبارزه حفظ شد.

 جلالی با بیان اینکه پدیده کاپیتولاسیون، رویداد شومی بود که اضلاع سه‌گانه فلاکت یعنی استعمار خارجی، استبداد داخلی و وابستگی کشور را با خود داشت، افزود: مسئله استقلال به قدری برای امامان انقلاب مهم و محوری است که حتی رهبر معظم انقلاب در تقابل با سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو، محور اصلی مخالفت خود را مبتنی بر استقلال‌یابی قرار دادند.

 امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» شعار اصلی و محوری انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: هر قراردادی یا مذاکره‌ای و یا هر حرکتی از هر ارگانی که استقلال کشور را زیر سؤال ببرد و خدشه‌دار کند از نظر نظام و مردم، مردود است.

 وی به فرارسیدن هشتم آبان سالروز شهادت دانش‌آموز و بسیجی شهید حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: این جوانان، محصول صدور انقلاب اسلامی و آموزه عملیات استشهادی بود که شهادت شهید فهمیده مفتاح الباب آن بود.

 جلالی افزود: سلسلهالذهب حسین فهمیده‌ها در جوانان حزب‌الله لبنان متوقف نشده و این رایحه مانند عطری که در شیشه در باز به همه منتشر می‌شود، به جوانان غیور فلسطینی رسیده که حماسه طوفان الاقصی از ثمرات مبارک این روحیه استشهادی در جوانانی است به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فتح‌الفتوح امام خمینی (ره) است.

 امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه جامعه امروز ما باید به مرحله نوجوانی از زندگی توجه زیاد داشته باشد، اظهار کرد: نوجوانان در حال شکل‌دهی به تفکر انتقادی و تصمیم‌گیری‌های مستقل بوده و نکته تربیتی مهم این است که والدین و مربیان باید به نیازها و چالش‌های خاص هر دوره توجه کنند و فضایی فراهم کنند که نوجوانان احساس آزادی و مسئولیت‌پذیری کنند، درحالی‌که همچنان حمایت و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

 وی گفت: سخت‌گیری و برنامه‌ریزی بیش از حد والدین، اثرات رسانه‌های اجتماعی، مقایسه‌های منفی اجتماعی جامعه و والدین موضوعاتی هستند که باید در این دوره حساس کنترل شده و در حد اعتدال حفظ شود و خانه و مدرسه نقش مهمی را می‌توانند در این رابطه ایفا کنند.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.