تیم اقتصادی دولت باید ابَرچالش ها را رفع کند/ بی توجهی به صندوق های بازنشستگی، می تواند بحران زا باشد
۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
شناسه : 262612
7

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دولت هشت ابر چالش تعریف شده است که باید به آن توجه داشته و تیم اقتصادی برای رفع آنها تلاش کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جهانبخش محبی نیا در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب با تحلیلی از وضعیت سیاسی دنیا و خاورمیانه، اظهار کرد: امروز شاهد سنگینی سیاست جهانی در منطقه خاورمیانه بوده و در این منطقه یک ضلع قوی از عوامل اثرگذار را شاهد هستیم.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات رئیس جمهور آمریکا و مواضع و اقدامات وی، افزود: اقدامات وی مانند لغو قراردادهای اوباما با کوبا، عقب نشینی از قرارداد پاریس، بمباران در سوریه و اینکه اولین سفر خارجی خود را به عربستان که هیچ نمودی از دموکراسی ندارد، نحوه صحبت کردن و نام بردن از ملک سلمان به عنوان مرد دانا به این دلیل که 400 میلیارد دلار قرارداد نظامی با وی منعقد کرد را می توان از جمله کارهای وی و نشان دهنده شخصیت وی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در خاورمیانه شرایط به گونه ای است که خوب ارزیابی نمی شود و شرایط پیچیده است، گفت: انتقال قدرت کودتا گونه در عربستان که متاسفانه قبیله ای قدرت را در دست گرفته که تابع هیچ عقل و منطقی نیست، و هر روز و فصل آنجا یک تراژدی است.

محبی نیا به رفتار عربستان در قبال قطر اشاره و تصریح کرد: قطر کانون تفکرات اخوانی و عربستان کانون تفکر وهابی است و به طور کلی در منطقه ای هستیم که باید نسبت به مسائل خاورمیانه حساس باشیم.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در حمله موشکی به داعش، اظهار کرد: باید وحدت داشته باشیم و اینکه بعد از این اقدام، همه مسئولان و مردم یکپارچه ایستادند و حمایت کردند، این نشان دهنده وحدت است.

وی در ادامه با اشاره مشکلات اقتصادی و با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، نجات بخش اقتصاد است، افزود: اقتصاد مقاومتی در صورت تحقق و عملی شدن می تواند گره گشای مشکلات اقتصادی باشد و پیش بینی می کنیم تا رئیس جمهور نسبت به ترمیم بعد اقتصادی کابینه اقدام می کند.

محبی نیا با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید به چالش ها توجه کند، گفت: برای دولت هشت ابر چالش تعریف شده است که باید رفع شوند و در این بین بیکاری یکی از ابرچالش هاست که باید به آن توجه شود و از سوی دیگر اصلاح نظام بانکی و صندوق بازنشستگی نیز در این زمره قرار دارند.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به مسئله بازنشستگی توجه نکنیم می تواند یکی از بحران ها باشد، همچنانکه در موضوع بیکاری با همه اقدامات مثبت انجام گرفته، موفق نشده ایم یک خاکریز درست و حسابی در مقابل آن ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر توجه به تولید در سطوح و بخش های مختلف از جز تا کل، اظهار کرد: باید رشد اقتصادی خود را تقویت کنیم و در این موضوع نیز همه سطوح حتی یک کشاورز ساده در میاندوآب نیز تاثیرگذار هستند.

محبی نیا هم چنین با اشاره به کم کردن هزینه های جاری، افزود: کوچک کردن واقعی دولت، کم کردن هزینه های جاری در هر سطح و اداره ای، ارزشمند است که باید به آن توجه کرد.

 

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.