تولید ۱۳۱ هزار تن تولیدات دامی در میاندوآب
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321256
9
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالیانه ۱۳۱ هزار تن انواع تولیدات دامی در این شهرستان تولید می‌شود.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با بیان اینکه میاندوآب یکی از قطب‌های مهم دامپروری در استان و منطقه است، اظهار کرد: شهرستان میاندوآب دارای بیش از ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: سالیانه ۱۳۱ هزار تن انواع تولیدات دامی از جمله ۱۶ هزار تن گوشت قرمز و چهارهزار و ۷۸۰ تن گوشت سفید مرغ در میاندوآب تولید و روانه بازار می‌شود.

وی به وجود صنایع تبدیلی دامپروری از جمله کشتارگاه صنعتی در میاندوآب اشاره کرد و گفت: یک واحد کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت شش هزار قطعه در ساعت و یک کشتارگاه صنعتی دام با ظرفیت کشتار روزانه ۳۰ رأس دام سنگین و ۴۵ رأس دام سبک در شهرستان میاندوآب فعالیت دارد.

مقدم تصریح کرد: میاندوآب دارای دو واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت در مجموع با ظرفیت سالانه دو هزار و ۶۳۰ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بازدید فرماندار این شهرستان از صنایع بسته‌بندی گوشت قرمز، اظهار کرد: در راستای رفع موانع تولید و با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب از واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز شهرک صنعتی میاندوآب بازدید به عمل آمد.

وی افزود: این طرح در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع، با ۸۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف احداث شده و با فعالیت این واحد تولیدی برای تعداد ۲۲ نفر به‌صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

مقدم تصریح کرد: واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید در کوی وکیل کندی یکی دیگر از صنایعی بود که توسط فرماندار شهرستان مورد بازدید قرار گرفت.

وی گفت: این طرح در زمینی به مساحت دو هزار و ۸۲۱ مترمربع، با یک هزار و ۲۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف احداث شده و ظرفیت قطعه‌بندی و بسته‌بندی یک هزار و ۱۳۰ تن گوشت قرمز و سفید را داشته و با فعالیت این واحد تولیدی برای ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.