تولید نهال در میاندوآب قدمتی ۶۳ساله دارد
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۵
شناسه : 321314
4
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تولید نهال در این شهرستان از سال ۱۳۳۹ شروع شده و قدمتی ۶۳ساله دارد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی نهالستان‌های این شهرستان با حضور رئیس گروه نهال و بهبود ارقام وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: تاریخچه تولید نهال در شهرستان میاندوآب با قدمتی ۶۴ساله به سال ۱۳۳۹، هم‌زمان با تأسیس مرکز تحقیقات کشاورزی این شهرستان، بر می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه در این جلسه به ظرفیت بی‌نظیر نهال کاران و نهالستان‌های شهرستان اشاره شد، افزود: نهال کاران میاندوآب باتوجه‌به قدمت و سابقه طولانی در تولید نهال، مهارت و تخصص ویژه‌ای دارند.

وی گفت: نهال‌های تولیدی در شهرستان میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می‌شود.

مقدم با بیان اینکه شهرستان میاندوآب در تولید نهال دارای برند ملی و منطقه‌ای است، تصریح کرد: این شهرستان با دارابودن تعداد ۴۶۰ واحد نهالستان به مساحت ۳۱۵ هکتار و تولید سالیانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه ۶۰ واحد از نهالستان‌های شهرستان موفق به اخذ مجوز فعالیت از مؤسسه بذر و نهال کشور شده‌اند، تصریح کرد: در سال جاری نیز تعداد ۲۸ واحد به مساحت ۹۹ هکتار نسبت به تمدید مجوز نهالستان اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تولید نهال یکی از مولفه‌های مهم در ایجاد اشتغال و اقتصاد شهرستان محسوب می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۹۴۵ نفر به طور مستقیم، در بخش تولید و صادرات نهال در میاندوآب فعالیت داشته و سالیانه از این محل یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان درآمد عاید نهال کاران شهرستان می‌شود.

مقدم با اشاره به اینکه نهال پایه رویشی در کلیه نهالستان‌های مجوزدار میاندوآب عرضه می‌شود، افزود: در راستای دانش‌بنیان کردن تولید نهال و اجرایی سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید نهال‌های پایه رویشی باکیفیت بالا، برای ۳۰ واحد از نهالستان‌های این شهرستان صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه در این جلسه تسهیل در روند راه‌اندازی منطقه اقتصادی و نمایشگاه دائمی عرضه نهال در شهرستان را مطرح و پیگیری کردیم، گفت: عضویت نهال کاران این شهرستان در صندوق حمایت از تولید نهال کشور یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما بود.

وی هم چنین با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه، افزود: این جلسه توسعه و ترویج تولید نهال مجوزدار و هوشمندسازی توزیع نهال در شهرستان میاندوآب و با حضور اعضای کمیته فنی نهال استان و شهرستان برگزار شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.