توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در اولویت است
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
شناسه : 325488
1
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، خسرو شهبازی در حاشیه بازدید از گلخانه هیدروپونیک گُل رُز شاخه بریده در روستای قاریاغدی شهرستان میاندوآب با اشاره به اهمیت توسعه محصولات گلخانه‌ای، اظهار کرد: باتوجه‌به وجود محدودیت در منابع خاکی و آبی، توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و تولید در محیط‌های بسته و قابل‌مدیریت، بهترین راهکار در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح، پایداری تولیدات بخش کشاورزی و مصرف بهینه آب کشاورزی است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان است.

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این بازدید گفت: گلخانه گُل رُز شاخه بریده روستای قاریاغدی، با ظرفیت تولید ۹۰ هزار شاخه گل رُز در هر دوره، در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۱۰ مترمربع، با سه هزار مترمربع تأسیسات مسقف در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶، به بهره‌برداری رسیده است.

 رضا مقدم اظهار کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی برای ۴ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار، زمینه اشتغال فراهم شده است.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶ واحد گلخانه در مجموع به مساحت بالغ بر ۲۱ هزار مترمربع در شهرستان میاندوآب فعال است و زمینه اشتغال مستقیم و پایدار برای ۱۱ نفر در این واحدهای تولیدی فراهم شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالیانه حدود ۹۱ تن انواع سبزی و صیفی، ۵۹۰ هزار اصله نهال، ۹۰ هزار شاخه گل رُز، ۶۶ هزار گلدان گل‌های زینتی و فصلی، در گلخانه‌های این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

 هم چنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید از گلخانه هیدروپونیک گُل رُز شاخه بریده ناصری، واقع در روستای قاریاغدی شهرستان میاندوآب از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی میاندوآب

 پیش از این بازدید نیز با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در فرمانداری شهرستان میاندوآب، مسائل و مشکلات بخش کشاورزی میاندوآب را موردبحث و بررسی قرار گرفت.

 خسرو شهبازی در این دیدار هدف از سفر یک‌روزه خود به شهرستان میاندوآب را رسیدگی به مسائل و مشکلات و حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، احصاء نیازمندی‌ها و رفع موانع تولید برشمرد.

 وی هم چنین از پیگیری‌های اثربخش و حمایت‌های فرماندار شهرستان میاندوآب از بخش کشاورزی شهرستان در راستای پیشبرد اهداف سازمانی تقدیر و تشکر کرد.

بازدید از طرح‌های کشاورزی از جمله باغات شهرستان به‌ویژه اجرای طرح حذف و جایگزینی باغات درجه ۳ با محصولات کم آب بر، گلخانه‌ها، کارگاه پسته و دیدار و گفتگو با کشاورزان از برنامه‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سفر به شهرستان میاندوآب است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیران باغبانی و هماهنگی ترویج کشاورزی استان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی و مسئول باغبانی جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این بازدیدها و دیدار حضور داشتند.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.