توسعه بزرگ‌ترین کارخانه پنیر پیتزا شمال غرب
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
شناسه : 325715
2
 در میاندوآب انجام می‌شود؛  فاز توسعه بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنیر پیتزای شمال غرب کشور در میاندوآب در حال اجرا است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، محمدرضا رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب امروز به همراه جمعی از کارشناسان و در راستای حمایت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی از کارخانه پنیر پیتزای شیرزاد این شهرستان بازدید کرد.

 مدیر این واحد تولیدی در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارخانه تولید پنیر پیتزا، اظهار کرد: فاز توسعه این کارخانه با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال شامل ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۵۰۰ میلیارد ریال آورده شخصی در حال اجرا است.

 غفارزاده افزود: فاز توسعه کارخانه پنیر پیتزا تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گرفته و با نام تجاری «هلدینگ لبنی غفارزاده» فعالیت خواهد کرد.

 وی گفت: با تکمیل فاز توسعه و ورود این کارخانه به چرخه اقتصاد، تولیدات جدید شامل پنیر پیتزا، پودر آب‌پنیر، روغن کره و شیرخشک با نام‌های تجاری ائل آی، شیرزاد، چودار و برسام در بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

 مدیر این واحد تولیدی تصریح کرد: با اتمام فاز توسعه زمینه اشتغال مستقیم ۳۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

 در این بازدید هزینه بالای تأمین انشعاب برق و گاز از جمله مشکلاتی بود که از سوی مدیر این واحد تولیدی مطرح شد.

حمایت از تولید ضروری است

 هم چنین محمدرضا رضایی فرماندار میاندوآب نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما با اشاره به اهمیت حمایت از تولید، اظهار کرد: حمایت از تولید یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما بوده و در این راستا نیز بازدیدهای دوره‌ای به‌منظور رفع مشکلات از واحدهای تولید به عمل می‌آید.

 هم چنین مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با بیان اینکه میاندوآب یکی از مراکز مهم دامپروری و تولید پنیر پیتزا در شمال غرب کشور است، اظهار کرد: شش واحد تولید پنیر پیتزا در میاندوآب فعالیت داشته و سالانه بیش از ۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

 رضا مقدم گفت: با فعالیت صنایع تولید پنیر پیتزا در شهرستان میاندوآب علاوه بر جذب حدود ۷۰ هزار تن شیر خام تولیدی دامداران شهرستان، برای ۹۶ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار و ۲۰۰ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

 میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری در آذربایجان غربی و منطقه به شمار می‌رود که سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تن محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید شده و دارای برندهای ملی و منطقه‌ای در تولید محصولاتی مانند نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب است.

 شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.