تحول‌آفرینی؛ لبِّ انتظار از استاندار آذربایجان غربی
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 325896
0
«زرین خبر» گزارش می‌دهد؛ استاندار آینده آذربایجان غربی باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق داده و از توسعه زیرساختی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها غافل نشود.
پ
پ

 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، آذربایجان غربی یکی از استان‌های مرزی کشور بوده و از جایگاه مهم و استراتژیک برخوردار است.

 این استان با وجود همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها تاکنون نتوانسته آن‌طور که بایدوشاید در حد و قواره ظرفیت‌هایش بدرخشید و استان توسعه‌یافته‌ای تلقی شود.

 آذربایجان غربی در عرصه‌های مختلف اعم از گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن و حتی ورزش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تنها لازم است این ظرفیت بالقوه آن به بالفعل تبدیل شود تا آذربایجان غربی به جایگاه واقعی خود دست یابد.

 وجود معادن غنی و بزرگ، وجود گمرکات و منطقه آزاد تجاری، پتانسیل بی‌نظیر در بخش کشاورزی و گردشگری تنها گوشه‌ای از توانایی‌ها و پتانسیل‌های آذربایجان غربی نشان می‌دهد که با توجه و سرمایه‌گذاری روی آنها می‌توان این استان غنی را روی ریل قطار توسعه و پیشرفت مشاهده کرد.

 یکی از کسانی که نقش مهم و مؤثری در مدیریت و توسعه استان‌ها دارد و می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه استان را بالفعل کرده و یا برعکس در این زمینه توفیقی نداشته باشد؛ استاندار آن است که استان آذربایجان غربی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در سال‌های گذشته نیز نقش استاندار را در برهه‌های مختلف می‌توان حس کرد.

 تحول‌آفرینی انتظار از استاندار جدید

 در این زمینه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» به نقش استاندار در توسعه استان اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی یک استان مهم و تأثیرگذار است که باید به آن توجه شود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرزایی با بیان اینکه استاندار باید قوی، کارآمد، باتجربه و تعهد و تخصص باشد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های استاندار قوی آن است که دارای تجربه، تعهد و تخصص بوده و با مردم نیز ارتباط داشته و بتواند تحول‌آفرین و نقش‌آفرین در منطقه و استان باشد.

 وی داشتن افق دید وسیع و روشن و تعامل خوب با مردم و مدیران از شاخصه‌های مهم یک استاندار برشمرد و افزود: استاندار باید بومی و آشنا به منطقه باشد و عملکرد ادوار گذشته را بررسی کرده و برای ایجاد تحول در منطقه بتواند با دست‌به‌دست هم دادن با سایر مسئولان قدم بردارد.

 نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم ما پیگیر طرح‌های چندین ساله هستند، تصریح کرد: یکی از انتظاراتی هم که از استاندار آینده داریم این است که به مطالبات معوق مردم در بخش‌های مختلف در منطقه گوش فرا داده و برای تحقق آنها تلاش کند.

 عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس دوازدهم با بیان اینکه قدم برداشتن در راه گره‌گشایی از مشکلات مردم سبب ایجاد روحیه و امیدآفرینی در مردم می‌شود، اظهار کرد: ما منکر خدمات گذشته نیستیم؛ ولی مورد غفلت واقع شده است که باید با دست‌به‌دست هم دادن و تلاش در راه‌حل مشکلات مردم قدم برداشت.

 میرزایی به موضوع اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: باید قدم‌های بزرگی در راستای اشتغال‌زایی انجام‌گرفته و از پتانسیل‌های موجود برای امر توسعه و ایجاد اشتغال بهره گرفت.

 لزوم توجه به موضوع اشتغال و اقتصاد در استان

 نماینده ادوار آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی یک استان مهم و استراتژیک است، اظهار کرد: آذربایجان غربی یک استان مهم و راهبردی بوده و این موضوع باید در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار گیرد.

 نادر قاضی‌پور با بیان اینکه استاندار باید شخصی قوی، مقتدر و اقتصاددان باشد، افزود: ما انتظار داریم استاندار آینده به مقوله اقتصاد و معیشت مردم استان توجه داشته و مسائل و مشکلات اقتصادی استان را حل‌وفصل کند.

 وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است، گفت: استاندار آینده آذربایجان غربی باید بتواند خاک استان را طلا کرده و ظرفیت‌های بالقوه این استان را به با برنامه‌ریزی به بالفعل تبدیل کند.

نماینده ادوار آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مسائل اقتصادی استان و بخش کشاورزی و صنایع و معادن، اظهار کرد: بازارچه‌های مرزی، گمرک، صادرات و واردات کالا، بخش کشاورزی و فراهم‌آوردن زمینه اشتغال پایدار برای مردم و جوانان استان باید مدنظر استاندار آذربایجان غربی باشد.

قاضی‌پور تصریح کرد: استاندار آینده آذربایجان غربی باید اشتغال و اقتصاد استان را متحول سازد.

پتانسیل‌های آذربایجان غربی موردتوجه قرار گیرد

 یک کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی باتوجه‌به ویژگی‌ها خاص و منحصربه‌فرد از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: باید در تصمیم‌گیری‌ها به موقعیت و ویژگی‌های استان آذربایجان غربی توجه شود.

 علی مقدم با بیان اینکه انتخاب استاندار توانمند، قوی، ولایی و با روحیه جهادی، انقلابی و البته بومی و به‌دور از خط و خطوط و جناح سیاسی انتظار مردم استان از دولت است، افزود: در طول مسئولیت دولت‌های مختلف استانداران وقت تلاش خود را برای ارتقا شاخص‌ها و توسعه آذربایجان غربی به کار گرفته‌اند؛ ولی واقعیت آن است که وضعیت استان آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت قابل‌قبولی به شمار نمی‌رود.

 وی به هم مرز بودن استان با سه کشور دیگر اشاره کرد و گفت: هم مرز بودن با سه کشور یکی از پتانسیل‌های بی‌نظیر آذربایجان غربی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

 این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: قطعاً استاندار آذربایجان غربی با بالفعل کردن ظرفیت‌های استان و پتانسیل‌های موجود می‌تواند قدمی مهم در راستای توسعه استان بردارد.

 مقدم با اشاره به اینکه نباید از زیرساخت‌های و لزوم بهبود و ارتقا آنها نیز غافل شد، تصریح کرد: گردشگری، صنایع و معادن، بخش کشاورزی در کنار مرز مشترک با سه کشور از ظرفیت‌هایی است که باید موردتوجه استاندار آینده باشند.

چهار سال فرصت کمی برای رشد و توسعه یک استان نیست

 یک شهروند میاندوآبی نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با بیان اینکه متأسفانه استان آذربایجان غربی از ریل توسعه جامانده است، اظهار کرد: استاندار آذربایجان غربی باید بتواند در استان تحول ایجاد کرده و زمینه‌ساز رشد و توسعه استان باشد.

 تقی‌زاده با بیان اینکه چهار سال فرصت کمی برای رشد و توسعه یک استان نیست، افزود: ما در دولت شهید آیت‌الله رئیسی دیدیم که استانداران آذربایجان شرقی چگونه به‌صورت جهادی وارد میدان شدند و حتی شهید رحمتی در کمتر از چند ماه به محبوب دل‌های مردم تبدیل شد.

 وی گفت: از استاندار آذربایجان غربی انتظار داریم که به امر اقتصاد و اشتغال استان و جوانان این استان که به سایر استان‌ها برای کار می‌روند؛ توجه داشته باشد.

 این شهروند میاندوآبی تصریح کرد: امیدواریم شاهد انتخاب استانداری باشیم که به‌دوراز جناح، گروه و سیاسی‌کاری در استان فعالیت کرده و انتصاب‌ها نیز بر اساس شاخصه‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری از مسئولان باشد تا رضایت مردم استان نیز جلب شود.

استاندار آذربایجان غربی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کوتاه‌سخن آنکه استاندار آینده آذربایجان غربی باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری، جذب سرمایه‌گذار، محیط‌زیست، فناوری، آموزشی، ورزشی و سایر بخش‌ها استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق داده و در کنار آن از توسعه زیرساختی و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها غافل نشود.

 سکان‌دار استاندار آذربایجان غربی باید دارای شاخصه‌های یک مدیر قوی و کارآمد شامل قدرت رهبری، خلاقیت، ارتباط مؤثر با مسئولان، مدبر، استراتژیک برای تدوین راهبُردهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و پیاده‌سازی آن، تحلیل‌گر، تیم ساز و تشکیل تیم قوی و مؤثر، صداقت، قدرت صبر و تحمل، شایسته‌سالار، پذیرش انتقاد، تحقق و روحیه خدمت و جهادی بوده و بتواند قطار توسعه و پیشرفت استان را به سرمنزل مقصود برساند.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.