تجهیز بیمارستان میاندوآب به بلادگاز و الکتروشوک
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۰
شناسه : 321543
4
رئیس دانشکده علوم پزشکی میاندوآب خبر داد: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب از تجهیز بیمارستان عباسی این شهرستان به دستگاه بلادگاز پیشرفته و الکتروشوک جدید خبر داد.
پ
پ

یوسف روستا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری و تلاش‌های شبانه‌روزی انجام‌گرفته از طریق دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان میاندوآب و مسئولین حوزه سلامت استان دستگاه بلاد گاز پیشرفته و الکتروشوک جدید در این شهرستان راه‌اندازی شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب با اشاره به جایگاه ویژه این شهرستان در منطقه و نقش سلامت به‌عنوان محور اصلی توسعه پایدار، افزود: دستگاه الکتروشوک برای احیاء بیماران نیاز به احیای قلبی، CPR و یک دستگاه بلادگاز یا ABG برای تشخیص گازهای موجود در خون از جمله Co2 و O۲ در بیماران با مسمومیت دارویی و بیماران بخش‌های مراقبت‌های ویژه از جمله آی‌سی‌یو در بیمارستان عباسی میاندوآب راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها از مدل‌های معتبر موجود در بازار هستند، گفت: خرید و تجهیز بیمارستان‌های میاندوآب به این دستگاه‌ها از موارد ضروری بود که خوشبختانه انجام شد.

روستا تصریح کرد: پیش‌ازاین در بیمارستان‌های شهرستان میاندوآب فقط یک نمونه دستگاه موجود بود که در صورت خرابی و یا عدم خرید مصرفی‌های دستگاه ABG متخصصین و پزشکان برای تشخیص و درمان بیماران دچار مشکل می‌شدند که خرید و تجهیز این دستگاه را ضروری می‌کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب اظهار کرد: برای خرید این دستگاه‌ها ۱۵ میلیارد ریال از منابع دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هزینه شده است.

موقعیت جغرافیایی میاندوآب، این شهر را تبدیل به محور و نقطه ثقل در منطقه کرده و در این راستا نیز این شهر تبدیل به قطب درمان منطقه شده است و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری در توسعه و تجهیز و اختصاص امکانات است که از جمله محوری‌ترین این امکانات زیرساخت‌های بهداشت و سلامت است که می‌بایست در این شهرستان وجود داشته باشد تا بتواند خدمات مطلوب‌تری به مردم این شهرستان و شهرهای هم‌جوار ارائه دهد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.