تاخت و تاز مجرمان در عرصه مجازی/ 19 نفر مجرم مجازی از ابتدای امسال در میاندوآب دستگیر شدند
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۱۶
شناسه : 264210
9

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب از ابتدای امسال 21 فقره پرونده به پلیس فتای این شهرستان ارجاع شده که در این راستا 19 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروزه دیگر کمتر کسی است که با فضای مجازی آشنا نباشد و به نوعی می توان گفت که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امروزه به بخشی جداناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل شده است.

از سوی دیگر این دنیای مجازی به محلی برای فعالیت مجرمان نیز تبدیل شده تا در کنار جرایمی که در حالت فیزیکی رخ می دهند، شاهد جرایم اینترنتی و یا بهتر بگوییم جرایم مجازی نیز باشیم.

در همین زمینه نیروی انتظامی برای اینکه مجرمان در فضای مجازی نیز در امان نبوده و زمینه را برای تاخت و تاز خود فراهم نبینند، پلیسی به نام پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات یا همان پلیس فتا تشکیل داد.

در شهرستان میاندوآب نیز دفتر پلیس فتا در سال 92 ایجاد شده تا امنیت را برای شهروندان در این فضا به ارمغان آورد و در همین راستا به گفته فرمانده انتظامی شهرستان از ابتدای امسال 21 فقره پرونده به پلیس فتای شهرستان میاندوآب ارجاع شده که با تلاش کارشناسان پلیس فتا، 20 فقره آن منجر به کشف شده و در این راستا 19 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

بر اساس آمار اعلامی سرهنگ حسن شیخ نژاد، اکثر موضوعات پرونده منتسب نمودن اعمالی بر خلاف حقیقت و مزاحمت های اینترنتی بوده است.

خانواده ها باید بدانند و هوشیار باشند که در دنیای فضای مجازی، افراد یکدیگر را نمی بینند و مجرمان در این فضا جای خوبی را برای تاخت و تاز پیدا کرده اند تا به اهداف خود برسند هرچند پلیس نقش پیشگیری و مقابله را بر عهده دارد ولی نقش خانواده ها و افراد مختلف برای مراقبت از آسیب های فضای مجازی یک امر ضروری و مهم است که باید با آگاهسازی نسبت به آسیب ها و خطرات فضای مجازی آشنا شوند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.