به‌کارگیری ۴۹ دستگاه کمباین برای برداشت غلات
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
شناسه : 321143
9
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۴۹ دستگاه کمباین بومی در این شهرستان برای برداشت محصول غلات زارعین منطقه به‌کارگیری می‌شود.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به پیش‌بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در این شهرستان، اظهار کرد: هم چنین امسال پیش‌بینی می‌شود که یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا در سال جاری در سطح شهرستان میاندوآب تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته برای برداشت محصول غلات در این شهرستان، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌گرفته ۴۹ دستگاه کمباین بومی در این شهرستان برای برداشت محصول غلات زارعین منطقه به‌کارگیری می‌شود.

وی هم چنین با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوز و راه‌اندازی مرکز خرید جدید گندم در روستای سرچنار شهرستان میاندوآب، گفت: در راستای جذب محصول تولیدی کشاورزان شهرستان این موضوع نیز پیگیری شده است.

مقدم با قدردانی از زحمات بی‌وقفه کارشناسان جهاد کشاورزی و حضور مستمر آنها در عرصه‌های تولید در راستای پایش عوامل خسارت‌زا به‌ویژه آفت سن و بیماری زنگ زرد در مزارع غلات، تصریح کرد: انجام معاینه فنی کمباین‌ها و رعایت اصول فنی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کمباین داران در راستای به‌حداقل‌رساندن تلفات و جلوگیری از ریزش نامتعارف محصول هنگام برداشت از دیگر اقدامات کارشناسان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه هماهنگی برداشت و خرید تضمینی محصول غلات و کلزا در این شهرستان، اظهار کرد: در این جلسه نیز بر لزوم نظارت مستمر ناظرین فنی کمباین بر نحوه فعالیت کمباین‌ها در زمان برداشت، تأمین به‌موقع سوخت ماشین‌آلات برداشت به‌ویژه اتخاذ تدابیر لازم برای تخصیص و تأمین سوخت برای کمباین‌های بدون پلاک و مهاجر، اطلاع‌رسانی مناسب به بهره‌برداران بخش کشاورزی در خصوص زمان دقیق برداشت، آهنگ حمل سریع توسط اداره غله جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک و رفاه حال کشاورزان، حضور مستمر عاملین تشخیص و ذیحساب در مراکز خرید تضمینی تأکید شد.

وی گفت: تسریع در روند ارائه بموقع فهرست مشخصات گندم‌کاران توسط مراکز خرید به بانک کشاورزی به‌منظور پرداخت بموقع مطالبات این کشاورزان، ضدعفونی مرکز خرید تضمینی کلزا توسط اداره تعاون روستایی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح و بر آن تأکید شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.