به‌کارگیری ۱۲۱ دستگاه کمباین برای برداشت گندم
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
شناسه : 322025
2
 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:  مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۱۲۱ دستگاه کمباین در این شهرستان برای برداشت محصول گندم زارعین منطقه به‌کارگیری شده است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به آغاز برداشت غلات در میاندوآب، اظهار کرد: برداشت محصول گندم تولیدی زارعین میاندوآب از اوایل تیرماه در این شهرستان آغاز شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته برای برداشت محصول غلات در این شهرستان، افزود: در حال حاضر ۵۸ دستگاه کمباین بومی و ۶۳ کمباین مهاجر جهت برداشت گندم در مزارع این شهرستان فعال است.

 وی گفت: در راستای صیانت از محصول تولیدی کشاورزان منطقه و جلوگیری از ریزش نامتعارف، کارشناسان جهاد کشاورزی و ناظرین فنی کمباین بر امر برداشت غلات نظارت و علاوه بر تنظیم کمباین‌ها، توصیه‌های فنی را به کمباین داران و کشاورزان ارائه می‌کنند.

 مقدم تصریح کرد: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص‌یافته و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به فعالیت چهار مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۶۸۲ تن گندم، ۶۹۵ تن کلزا و ۷ تن کاملینا از کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری شده است.

 وی افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی، عاملین تشخیص و ذی‌حسابی با حضور تمام‌وقت در مراکز خرید، بر روند خرید تضمینی از جمله تعیین اُفت مفید و غیرمفید، درصد رطوبت و سن زدگی نظارت دارند.

 مقدم با اشاره به برگزاری جلسه کمیته هماهنگی برداشت و خرید تضمینی محصول غلات و کلزا در این شهرستان، اظهار کرد: در این جلسه نیز بر لزوم نظارت مستمر ناظرین فنی کمباین بر نحوه فعالیت کمباین‌ها در زمان برداشت، تأمین به‌موقع سوخت ماشین‌آلات برداشت به‌ویژه اتخاذ تدابیر لازم برای تخصیص و تأمین سوخت برای کمباین‌های بدون پلاک و مهاجر، اطلاع‌رسانی مناسب به بهره‌برداران بخش کشاورزی در خصوص زمان دقیق برداشت، آهنگ حمل سریع توسط اداره غله جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک و رفاه حال کشاورزان، حضور مستمر عاملین تشخیص و ذیحساب در مراکز خرید تضمینی تأکید شد.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.