بهره برداری از نخستین کارخانه تولید روغن خوراکی کلزا در آذربایجان غربی
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۰۵
شناسه : 286764
7

همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین کارخانه تولید روغن خوراکی کلزا در آذربایجان غربی در شهرستان میاندوآب افتتاح شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مراسم افتتاح این کارخانه امروز با حضور مسئولان شهرستانی در شهرک صنعتی میاندوآب برگزار شد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در مراسم افتتاح این طرح گفت: کارخانه تولید روغن خوراکی کلزا با اعتبار 25 میلیارد ریال، نخستین کارخانه تولید روغن خوراکی کلز در استان است که با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و 200 تن روغن به بهره برداری می رسد.

علی دیانتی اظهار کرد:این کارخانه قابلیت جذب هشت هزار تن کلزا را داشته  و با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی برای 21  نفر بصورت مستقیم و 42 نفر بطور غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.

امروز هم چنین 13 طرح دیگر در حوزه کشاورزی نیز به صورت همزمان با افتتاح کارخانه تولید روغن خوراکی کلزا با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 77 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 33  نفر به صورت مستقیم و 61 نفر به صورت غیرمستقیم  به بهره برداری رسیدند.

این طرح ها شامل بسته بندی حبوبات، غلات و برنج با ظرفیت 500 تن در سال، هفت طرح سیستم آبیاری بارانی جمعاً به مساحت 18 هکتار، پوشش بتنی انهار روستاهای چلیک و نظام آباد به طول 300 متر بودند که به صورت همزمان افتتاح شدند.

هم چنین امروز کارگاه گلیم بافی در راستای اجرای طرح یک محصول – یک روستا “صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی” با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای 67 نفر و غیر مستقیم برای 120 نفر افتتاح شد.

بخشدار باروق این مراسم در سخنانی گفت: امروز همزمان ۳ طرح عمرانی روستایی در روستاهای قطار، آغ‌بلاغ و گل‌سلیمان‌آباد شامل آسفالت، جدول‌گذاری و سنگ فرش معابر افتتاح شدند که برای اجرای آنها پنج میلیارد ریال هزینه شده است‌.

علی ابرهیم‌نژاد افزود: همچنین آب‌رسانی به روستای پتک‌لو با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.

وی اظهار کرد: ۱۰ پروژه عمران شهری در شهر باروق شامل آسفالت معابر،  جدول‌گذاری توسط شهرداری این شهر با صرف ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.